محسن هاشمی: به فکر رئیس جمهور شدن نیستم /مأموریت همه نهادها برای زلزله بزرگ تهران مشخص شده است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱
    کد خبر :182247

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: مأموریت سپاه، ارتش و هر یک از نهادها و وزارتخانه‌ها که تعداد آنها به ۲۰ مورد و ۸۰ کارگروه می‌رسد برای زلزله بزرگ تهران مشخص شده است.
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در برنامه جهان آرا با اشاره به اظهارات پیشین خود عنوان کرد: گفته بودم زلزله تهران می‌تواند یک تا دو میلیون مصدوم داشته باشد نه اینکه این تعداد انسان کشته می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران، سیستم آبرسانی شهر آسیب می‌بیند و می‌تواند حالت سیل گونه به خود بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه براساس برنامه پیش‌بینی شده، قرار است سیستم آبرسانی تهران برای زلزله آماده شود، گفت: به دنبال نصب سیستم صوتی اعلام زلزله در تهران هستیم که ۱۵ ثانیه قبل از حادثه، مردم را آگاه می‌کند.

وی ادامه داد: گسل‌های تهران همیشه در حد ۱ تا ۲ ریشتر فعال بوده‌اند. نمی‌توان گفت بین ۲ تا ۱۶ هفته آینده زلزله بزرگی در تهران رخ می‌دهد ولی همیشه منتظر وقوع حادثه هستیم.

هاشمی عنوان کرد: تمهیداتی برای تهران اندیشیده شده ولی آمادگی مواجهه با زلزله بزرگ در پایتخت را نداریم. ۳۰ استان در صورت بروز حادثه بزرگ، معین مناطق مختلف تهران هستند.

وی با اشاره به اینکه قرار شده موضوع زلزله تهران در جلسه سران قوا مطرح شود تا اگر اعتبارات دولتی تکافو نکند، از رهبر معظم انقلاب درخواست شود، گفت: زلزله تهران نشان داد مردم آمادگی کافی ندارند و صداوسیما و آموزش‌وپرورش باید آموزش‌های لازم را در مورد زلزله ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: مأموریت سپاه، ارتش و هر یک از نهادها و وزارتخانه‌ها که تعداد آنها به ۲۰ مورد و ۸۰ کارگروه می‌رسد برای زلزله بزرگ تهران مشخص شده است.

وی افزود: وزارت نفت می‌گوید سازه‌هایی برای عدم آسیب به ۲ مخزن بزرگ سوخت در تهران احداث کرده و شیرهای قطع خودکار گاز هم نصب شده است.

هاشمی تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ سوله بحران در تهران آماده شده است. ارتش و سپاه امکانات گسترده‌ای برای زمان وقوع زلزله در تهران دارند که می‌تواند برای اسکان و امداد مورد استفاده باشد.

به گزارش نامه نیوز،وی گفت: امکاناتی که در تهران برای مقابله با زلزله تامین شده مناسب جمعیتی کمتر از ۳۰۰ هزار نفر است، هلال احمر باید برای اسکان یک میلیون نفر آماده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در .اکنش به برخی شایعات مبنی بر حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هیچگاه به فکر رئیس‌جمهور شدن نیستم کسانیکه که در شهرداری بودند و خواستند رئیس جمهور شوند عاقبت بخیر نشدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید