افزایش احتمال زلزله بزرگ تا دو ماه آینده/هیچ کس و با هیچ روشی در دنیا نمی‌تواند رخداد زلزله را پیش‌بینی کند

    کد خبر :182177

عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله با تاکید بر اینکه به دلیل تغییرات تنشی در دو سوی گسل “ماهدشت-جنوب کرج” افزایش احتمال رخداد زلزله در فاصله زمانی 2 تا 16 هفته آینده وجود دارد،‌ گفت: ذکر عبارت رخداد زلزله بزرگ در 4 ماه آینده عبارت درستی نیست.

به گزارش افکارنیوز، بعد از زلزله شامگاه روز چهارشنبه 29 آذرماه در مرز میان استان‌های تهران و البرز اخبار فراوانی در خصوص احتمال رخداد زلزله‌های بزرگ در روزهای آتی منتشر شده است.

این در حالی است که بارها محققان این حوزه اعلام کردند هیچ کس و با هیچ روشی در دنیا نمی‌تواند رخداد زلزله را پیش‌بینی کند.

اخیرا نیز خبری به نقل از دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله و مهندسی زلزله در خصوص رخداد زلزله در 2 تا 16 هفته آینده از سوی برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد.

زارع با بیان اینکه این خبر بر اساس یادداشت من در خصوص محاسبه احتمال رخداد زمین‌لرزه بوده است، گفت: آنچه که در این محاسبات ذکر کردم، این بود که احتمال رخداد زلزله در ایران همواره وجود داشته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در اثر رخداد زمین‌لرزه 29 آذر تغییرات تنشی در دو سوی گسل “ماهدشت-جنوب کرج” رخ داد که این امر افزایش احتمال رخداد زلزله در فاصله زمانی 2 تا 16 هفته آینده را در پی خواهد داشت.

زارع با تاکید بر اینکه بر اثر این افزایش تغییرات تنشی 2 هفته تا 4 ماه آینده احتمال رخداد زلزله در این گسل وجود دارد، خاطر نشان کرد: از این رو اینکه گفته شود تا 4 ماه آینده زلزله‌ای به بزرگای 7.5 ریشتر رخ دهد ذکر درستی نیست.

این محقق مهندسی زلزله همچنین تاکید کرد: در این زمینه باید به عبارت افزایش احتمال توجه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید