حملات موشکی اخیر نشان داد انصارالله مقهور بازی‌های هیلی نمی‌شود

    کد خبر :182087

حافظ منافع سابق ایران در قاهره گفت: در حقیقت انصارالله ثابت کرد مقهور بازی سیاسی «خانم هیلی» نشده است.
مجتبی امانی حافظ منافع سابق ایران در قاهره در خصوص حمله اخیر انصارالله به عربستان گفت: انصارالله یمن در قاهره با این اقدام به چند موضوع تاکید می‌کند اول آنکه نشان می‌دهد متوجه تاثیر شلیک موشک‌های خود به صحنه‌های نبرد شده و این تاثیرگذاری بر مذاکرات سیاسی و پایان دادن حملات سعودی بر یمن تاثیر جدی دارد.

وی دلیل دوم اقدام انصارالله در شلیک موشک به عربستان را جسارت انصارالله و این که این گروه مقهور بازی‌های سیاسی خانم هیلی نشدند دانست و افزود: در حقیقت انصارالله یمن با این اقدام اصرار و اراده خود را در مورد کاربرد این سلاح به عنوان حق قانونی و به عنوان دفاع از یمن و اجبار سعودی به توقف حملات نشان داد.

امانی دلیل سوم این اقدام را تاثیر استراتژیک این موضوع بر تحولات منطقه عنوان کرد و افزود: تاثیر استراتژیک این اقدام و تحولات منطقه که نتیجه طبیعی پایداری مردم یمن و انصارالله در برابر تجاوز سعودی به این کشور است می‌تواند تاثیر آن بر معادلات منطقه راغیرقابل انکار و شگفت آور کند.

حافظ منافع سابق ایران در قاهره در پاسخ به این سوال که در صورت آغاز آتش بس و مذاکرات آیا عربستان به عهد خود پایدارخواهد ماند گفت: در صورت آغاز آتش بس مهم تاثیرمیدانی مذاکرات است که منجر به توقف حملات می‌شود و دشمنی سعودی علیه یمن نفرت عمیقی از آل سعود در میان مردم یمن شکل گرفت که راه را بر هر گونه مراودات بعدی می‌بندد.

در گفت‌وگو با دانشجووی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه قابل اهمیت است پایان دادن به حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید