اعمال نفوذ در گزارش عملکرد 12 ساله قالیباف؟

    کد خبر :182071

مدیریت جدید شهرداری تهران باید گزارشی از عملکرد 12 ساله محمدباقر قالیباف را در چند روزه آینده به شورای شهر ارائه دهد، بااین‌حال شنیده شده که نگرانی از اعمال‌نفوذ برای عدم تهیه گزارش شفاف وجود دارد. اگرچه اعضای شورای شهر این نگرانی را به دلیل برخی سیاست‌ها با صراحت به زبان نمی‌آورند اما با ابزار امیدواری انتظار دارند، گزارش تهیه‌شده شفاف و جامع باشد.

اعضای شورای شهر تهران 21 شهریورماه امسال با رأی به دو فوریت طرح ارائه گزارش 100 روزه و گزارش بر سند تحول و تغییر مدیریت شهر تهران، شهردار تهران را ملزم به ارائه کارنامه عملکرد مدیریت 12 ساله قالیباف کردند.

بر اساس مهلت 100 روزه‌ای که به شهرداری برای تهیه این گزارش داده‌ شده، این گزارش باید اول آذرماه به شورا ارسال می‌شد. البته با توجه به اینکه این طرح در هیئت تطبیق بررسی شد دو هفته بعد از تصویب در صحن شورا به شهرداری تهران ارسال‌شده، از این‌ رو شهرداری 14 دی‌ماه فرصت ارسال دارد.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «انتخاب»، با بیان اینکه شهرداری تهیه این گزارش را به اتمام رسانده و پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از زمان تعیین‌شده این گزارش به شورا ارسال شود، تأکید کرد: امیدواریم گزارش بر اساس خواسته شورای شهر تهیه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود برخی نیروهای قدیمی مدیریت گذشته شهرداری در بدنه مدیریت ارشد و میانی شهرداری کنونی تهران، احتمال اعمال‌نفوذ در راست آزمایی گزارش وجود دارد، گفت: انتظار ما این است که در این گزارش حتماً درباره وضعیت شهرداری تهران در بخش‌های مختلف از جمله مباحث مالی، میزان بدهی‌ها، ذخایر موجود شهر، آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که به مدیریت جدید به ارث رسیده شده، گزارش ارائه شود. هنوز این گزارش ارسال نشده است اما امیدواریم انتظارات ما برآورده شود.

در این‌ باره سید محمود میر لوحی معاون اجرایی شورای شهر تهران به خبرنگار «انتخاب» می‌گوید: انتظار داریم گزارش تهیه‌شده بر اساس شاخص‌های مؤثر و اصلی باشد. مسائلی که برای ما حائز اهمیت است گزارش از عملکرد مالی میزان بدهی شهرداری و املاک واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سخت است که بتوان گزارش عملکرد 12 سال تهیه کرد، افزود: شورا به دنبال شفاف‌سازی نسبت به عملکرد مدیریت گذشته است این کار ساده‌ای نیست زیرا باید اطلاعات در زمان خاص خود تهیه می‌شد اما باگذشت سال‌ها تهیه گزارش از عملکرد 12 ساله قدری پیچیده است بااین‌حال انتظار می‌رود گزارش ارائه‌شده مورد تائید شورای شهر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید