کشورهای منطقه به‌دنبال روش‌های نوین برای مبارزه با تروریسم هستند

    کد خبر :181832

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف برگزاری نشست راهکارهای مبارزه با تروریسم در پاکستان را یافتن راهکار پایداری برای مبارزه با تروریسم خواند.

علی لاریجانی ظهر امروز (شنبه،۲ دیماه) پیش از ترک فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد اسلام آباد پاکستان در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر گفت: مبارزه با تروریسم در گذشته چندان موفق نبود و بعد از توجه به عناصر فعال در منطقه و حساسیت نسبت به آن ها روش های نوینی از سوی کشورهای منطقه برای ارائه راه حل در مبارزه با تروریسم دنبال شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در همین زمینه چین، افغانستان، روسیه، ترکیه، پاکستان و ایران همواره نسبت به مبارزه با تروریسم حساس بوده اند که رؤسای مجالس این کشورها در این نشست حضور دارند.

وی با اشاره به هدف سفر سه روزه خود به پاکستان اظهار داشت: قرار است در اجلاسی با عنوان راهکارهای مبارزه با تروریسم در اسلام آباد شرکت کرده و راهکارهای پایداری برای مبارزه با تروریسم پیدا کنیم که کشورهای منطقه محوریت این مبارزه هستند.

لاریجانی ادامه داد: اصل کار نشان می دهد کشورهای منطقه که در گذشته رویکردی به کشورهای بزرگ دنیا داشتند، امروز به سمت درون بازگشته و کشورهای منطقه را محوریت می دانند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان مبارزه با تروریسم در سوریه را تجربه موفقی دانست و افزود: کشوری همچون روسیه در این مبارزه فعال بود لذا امروز می تواند نقش موثری در این نشست داشته باشد و یکی از زنجیره هایی است که به مبارزه با تروریسم کمک می کند.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه با پاکستان قرابت های زیادی داریم، خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس گفت‌وگوهای دوجانبه با کشورهای حاضر در این نشست خواهیم داشت تا گره های موجود در حوزه های مختلف باز شود، همچنین به توسعه روابط اقتصادی در این گفت وگوها تاکید خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید