جزئیات باج گیری ولیعهد سعودی از ثروتمندترین شهروند عرب دنیا

    کد خبر :181750

روزنامه “وال استریت ژورنال” آمریکا در گزارشی نوشت “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی در پی توافق با یکی از ثروتمندترین شاهزاده های بازداشتی سعودی است تا او را در ازای پرداخت میلیاردها دلار باج دولتی از بازداشت آزاد کند.

به گزارش عصر ایران بر اساس این گزارش، “ولید بن طلال” ثروتمندترین شاهزاده عرب که ثروت او بالغ بر 20 میلیارد دلار است در حال مذاکره با دولت سعودی برای توافق بر سر مبلغی برای آزادی خود است.

ولید در اوایل ماه نوامبر سال جاری به همراه دهها تن دیگر از شاهزاده ها و مقامات متنفذ سعودی به اتهام فساد اقتصادی دستگیر و در هتل “کارلتون ریج” ریاض تحت بازداشت است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع، مقامات دولت سعودی در پی ایجاد فشار به ولید 62 ساله هستند تا در ازای دریافت سهامی به ارزش 6 میلیارد دلار از ” هلدینگ سلطنتی” او را از بازداشت آزاد کنند. گفته می شود ولید مالک سهامی به ارزش 9 میلیارد دلار از این شرکت بزرگ سعودی است.

تصویر “ولید بن طلال” روی جلد مجله “فورچون” آمریکا

شرکت “هلدینگ سلطنتی” از زمان بازداشت ولید حدود 14 درصد از ارزش سهام خود به مبلغ 8.7 میلیارد دلار را در بازار از دست داده است.

“ولید بن طلال” مالک و سهامدار دهها شرکت بزرگ بین المللی از رسانه گرفته تا هلدینگ های بزرگ اقتصادی و شرکت‌های ساخت و ساز است.

گفتنی است کمتر از 1 ماه پیش نیز شاهزاده “متعب بن عبدالله” فرزند پادشاه سابق سعودی که او نیز در بازداشت بود، با پرداخت 1 میلیارد دلار به عنوان جریمه فسادهای اقتصادی خود از بازداشت کمیته مقابله با فساد که تحت ریاست محمد بن سلمان است، آزاد شد.

وال استریت ژورنال همچنین از اختلافات شدید بین ولید و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خبر داده و نوشته پیشتر ترامپ – در دوران پیش از ریاست جمهوری- این شاهزاده سعودی را به نابود شدن تهدید کرده است.

گفتنی است “طلال بن عبدالعزیز” پدر ولید یکی از شاهزادگان مغضوب هیات حاکمه سعودی محسوب می شود که پیشتر در دهه 1960 میلادی به دلیل اختلافات فکری با هیات حاکمه سعودی از سوی دولت عربستان طرد شده است. طلال دارای دیدگاه های لیبرال بود و خواستار اعمال اصلاحاتی اساسی در ساختار حاکمیت سعودی شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید