مدیر کل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر خبر داد

برگزاری دوره “درس‌های زلزله کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان اضطراری”

    کد خبر :179383

مدیر کل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: دوره “درس‌های آموخته شده زلزله کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان اضطراری” برای اعضای تیم ها و معاونان بهداشت، درمان وتوانبخشی که جریان زلزله اخیر کرمانشاه در منطقه حضور داشته‌اند، برگزار خواهد شد.

دکتر افشین علیخانی در گفت‌وگو با ایسنا ،با اشاره به بررسی تجربیات و آموخته های اعضای تیم های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در جریان خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: در نظر داریم دو دوره متوالی در روزهای پنجم و نوزدهم دی ماه، برای اعضای تیم ها و معاونان بهداشت، درمان وتوانبخشی که جریان زلزله اخیر کرمانشاه در منطقه حضور داشته اند؛ با عنوان “درس‌های آموخته شده زلزله کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان اضطراری” برگزار کنیم.

مدیر کل بهداشت و درمان در ادامه با اشاره به اینکه گروه نخست در این دوره اعضای تیم های بهداشت و درمان اضطراری هستند، خاطر نشان کرد: می‌خواهیم بدانیم که دستور العمل ها، شرح وظایف، ابزار، فرم‌های عملکردی و تمامی برنامه های از پیش تعیین شده ما برای تیم های بهداشت و درمان، چقدر با شرایط بحرانی منطبق بوده است.

وی افزود: شرکت کنندگان نیز نظرات خود را برای ایجاد تغییرات احتمالی در موارد مذکور، عنوان و بر اساس این درس‌های آموخته, دستورالعمل‌ها و استانداردها تغییر خواهند کرد.

علیخانی با اشاره به حضور معاونان بهداشت، درمان و توانبخشی در روز دیگر جهت بحث و گفتگو در مورد هماهنگی و فرماندهی عملیات، گفت: در این روز همکاران ما در دفتر مدیریت بلایای دانشگاه تهران نیز حضور دارند تا از تجربیات آنها، در پاسخ به زلزله اخیر کرمانشاه آگاه و مورد بهره گیری مقتضی قرار گیرد.

مدیر کل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: در همین راستا و همزمان با برگزاری این نشست برای اعضای تیم‌های بهداشت و درمان یک طرح تحقیقاتی نیز انجام خواهد شد که بر اساس این طرح، اثر بخشی آموزش‌ها و برنامه های مانوری بهداشت و درمان، در سه حیطه آگاهی، نگرش و مهارت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید