خشم ترامپ از قاضی دادگاه عالی آمریکا

    کد خبر :178317

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده به عضویت نیل گورساچ، قاضی دادگاه عالی آمریکا پس از انتقاداتی که از وی داشته، خاتمه می‌دهد.

به گزارش  بازتاب، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ پایان دادن به حضور نیل گورساچ به عنوان یکی از قضات دادگاه عالی آمریکا را در نظر گرفته چراکه می‌ترسد گورساچ به وی وفادار نباشد.

ترامپ همچنین به معاونین خود گفته قضات دیگری را می‌شناسد که می‌خواهند این سمت را برعهده گیرند.

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست یکی از معاونین ترامپ خشم رئیس‌جمهور نسبت به گورساچ را بسیار شدید توصیف کرد.

گفته می‌شود که گورساچ در جریان نشستی به ریچارد بلومنتا، سناتور دموکرات گفته که معتقد است انتقادات ترامپ از سیستم قضائی ناامید کننده و تضعیف کننده است.

این در حالی است که ترامپ بارها از انتخاب گورساچ به عنوان یکی از قضات دادگاه عالی آمریکا از مهمترین دستاوردهای ریاست جمهوری‌اش سخن گفته بود.

گزارش شده که ترامپ نگران است گورساچ به اندازه کافی به خاطر عضویتش در دادگاه عالی آمریکا از وی سپاسگزار نباشد اما پس از آنکه مارک شورت، مدیر امور قضائی کاخ سفید یادداشتی شخصی گورساچ به ترامپ را پیدا کرد نگرانی‌های رئیس‌جمهور با وجود آنکه این یادداشت را ملاحظه نکرده بود تا حدودی کاهش یافت.

گورساچ در این نامه نوشته بود: سخنرانی شما در کنگره مجذوب کننده بود. این لطف شماست که خانم اسکالیا را به عنوان عضوی از دادگاه عالی آمریکا به رسمیت شناخته و در این بین به نام من نیز اشاره کردید. دختران نوجوان من از شنیدن این سخنرانی به وجد آمدند.

این در حالی است که کاخ سفید این گزارش واشنگتن پست را رد کرده است.

راج شاه، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به روزنامه واشنگتن پست گفت: رئیس‌جمهور به هیچ عنوان قصد ندارد به عضویت گورساچ در دادگاه عالی آمریکا خاتمه دهد. او از این انتخاب خود کاملا راضی و مفتخر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید