وزارت خارجه: پیگیر دکل‌ و پول‌های گمشده هستیم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۱۶
سخنگوی وزارت امورخارجه با تایید پیگیری دستگاه دیپلماسی برای یافتن و بازگرداندن دکل ها و پول های گم شده ایران در سراسر جهان گفت: پرونده های بسیاری در وزارت خارجه درحال پیگیری است.
بهرام قاسمی با اشاره به پیگیری های وزرات خارجه درباره دکل ها و پول های گمشده ایران در دوره دولت های نهم و دهم و در خارج از کشور افزود: این موضوع جزء پرونده هایی است که در وزارت خارجه در حال پیگیری آن است.
وی ادامه داد: هم اکنون نمی توانیم درباره نتایج و روند بررسی این پرونده ها صحبت کنیم و باید دید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با اعلام اینکه پرونده های بسیاری در وزارت خارجه در حال رسیدگی است، خاطر نشان کرد: در آینده باید درباره روند پیگیری این پرونده ها پاسخ داد.
وی در پاسخ به این سوال که از وزارت خارجه انتقاد می شود که با دستگاه های مسئول برای رسیدگی به پرونده هایی مانند بازگرداندن اموال بابک زنجانی همکاری نمی شود، تصریح کرد: وزارت خارجه بهترین تلاش خود را در این حوزه ها داشته و اگر مشکلی بوده، دلیلش موارد دیگری است نه عدم تلاش وزارت خارجه، یعنی مباحث و مشکلاتی در خارج از کشور وجود دارد.
محمد جواد ظریف روز شنبه در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به آسیب های جدی ایجاد شده در دولت قبل درباره تحریم ها گفت: این تحریم ها و رویکردهایی که در دولت قبل برای مقابله با آن ها اتخاذ شد، یک آسیب جدی داشت که کمتر به آن پرداخته شده است و آن از بین رفتن نظم مالی و یا به بیان بهتر شفافیت در اقتصاد ایران بود که هنوز هم متاسفانه دولت درگیر عواقب ناشی از آن است.
وی تصریح کرد: گم شدن دکل نفتی و یا بر باد رفتن میلیاردها دلار توسط دلالان فرصت طلب و معلوم الحال نمونه های کوچکی از این آسیب هستند.
پیش از این نیز در جریان رسیدگی به پرونده بابک زنجانی، وی ادعا کرد که بسیاری از اموالش در کشورهای دیگر به دلیل تحریم ها بلوکه هستند و نمی تواند آنها را بازگرداند.

نمایندگان مجلس نهم و دهم نیز در تذکرات و مصاحبه های مختلف خواهان بازگرداندن دکل گم شده ای شدند که در دولت دهم از یک شرکت چینی با واسطه خریداری شد ولی هرگز به ایران تحویل داده نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید