لغو صدها پرواز در اروپا بر اثر بارش برف

    کد خبر :172003

بارش برف سنگین در شمال اروپا به لغو صدها پرواز در فرودگاه‌های مختلف انجامیده است.

به گزارش ایسنا، امروز در فرودگاه شیپول آمستردام، یکی از بزرگترین فرودگاه های اروپا حدود ۴۰۰ پرواز لغو شده اند.

همزمان در فرودگاه بروکسل بیش از ۲۰۰ پرواز به سرنوشت مشابهی دچار شده اند. در آلمان هم بارش برف سنگین علاوه بر لغو پروازها باعث حوادث متعدد رانندگی و راه بندان های شدید شده است.

روز یکشنبه هم حدود ۳۰۰ پرواز از مبدا فرودگاه فرانکفورت، پررفت و آمدترین فرودگاه آلمان لغو شده بودند. از دیروز تاکنون همچنین صدها پرواز در فرودگاه های مختلف با تاخیرهای بعضا طولانی مدت مواجه شده اند.

در نتیجه این وضعیت، در شهرهای گوناگون به مسافران توصیه شده قبل از حرکت به سمت فرودگاه ها مطمئن شوند که پروازهایشان لغو نشده است.

در هلند همچنین فرودگاه آیندهوون هم موقتا بسته شد و بسیاری از مدارس این کشور روز دوشنبه تعطیل بود.

در انگلیس نیز در نتیجه بارندگی برف ده ها پرواز فرودگاه هیترو لغو شده است. برف سنگین همچنین باعث قطع برق هزاران خانه در این کشور شد و صدها مدرسه هم تعطیل شده است.

درحالی که طوفانی موسوم به “آنا” سواحل اقیانوس اطلس در اروپا را درمی نوردد در ۳۲ منطقه در فرانسه هم وضعیت “اضطراری” اعلام شد. شمار این مناطق در شمال و جنوب کشور بعدا به هشت منطقه کاهش یافت. شدت تندبادهای این طوفان ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است.

به گزارش بی‌بی‌سی، همچنین در مورد احتمال سقوط بهمن در مراکز اسکی در آلپ هشدار داده شده است که بعد از بارش بیش از یک متر برف در ارتفاع ۲۰۰۰ متری به بالا بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید