نصیریان: همیشه دنبال فرصتی بودم تا از ظریف تشکر کنم

    کد خبر :17014

مراسم گفت‌وگوی اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان با حضور محمدجواد ظریف، بیژن زنگنه و قاضی‌زاده هاشمی برگزار شد.

همایش ایران فرهنگی گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر و دولتمردان با حضور محمدجواد ظریف (وزیر امورخارجه)، بیژن زنگنه (وزیر نفت)، حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت)، سیدرضا صالحی‌امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

علی نصیریان، کیومرث پوراحمد، احمد مسجدجامعی، حمیدرضا نوربخش، فریدون شهبازیان، محمد سریر، فرهاد توحیدی، فاضل جمشیدی، بیژن بیژنی، سیدمحمود دعایی، محمود آموزگار، محمود بصیری، اکبر عالمی، همایون اسعدیان، فاطمه معتمدآریا، مرتضی رزاق کریمی، اصغر همت و علیرضا تابش از جمله مهمانان حاضر در این مراسم هستند.

صالحی‌امیری (وزیر ارشاد) در این مراسم گفت: ما در دولت یازدهم در حوزه فرهنگی با استراتژی معینی حرکت کردیم که بر گفتمان اعتدال و اعتدال فرهنگی استوار بود و مبانی آن عقلانیت بود. در این مدت گام‌های بزرگی برداشته شد اما ما نیازمند گام‌های بزرگتر برای توسعه هستیم و در این راه سرمایه اصلی‌مان اصحاب فرهنگ و هنر هستند.

وی ادامه داد: امروز اهالی فرهنگ و هنر با دولت آشتی کرده‌اند و ما نیز کار فرهنگ و هنر را به اهلش واگذار کردیم و فقط نظارت، حمایت و سیاستگذاری در این حوزه را برعهده گرفته‌ایم.

وی افزود: سازمان رسانه‌ای در این دولت تصویب شد و بزودی به مجلس می‌رود. مقدمات تشکیل سازمان نظام هنری با همکاری خانه سینما، خانه تاتر و خانه موسیقی درحال تدوین است و در حوزه نشر نیز کارهای نمایشگاه کتاب باید توسط اتحادیه‌های نشر انجام گیرد کلید نمایشگاه  باید به اصناف سپرده شود که این کار را انجام داده‌ایم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه بیمه اولیه ۳۰ هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر و قرآن با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان انجام شده است، گفت: امروز ۱۵ هزار نفر از هنرمندان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و تا پایان امسال تمامی اهالی فرهنگ و هنر بیمه می‌شوند. البته همه این کارها وظیفه است و منتی بر هیچیک از هنرمندان نیست.

صالحی‌امیری گفت: اگر امروز تخریب را در زبان خیلی‌ها می‌شنوید، ناشی از این است که تربیت فرهنگی را آموزش ندیده‌اند. بداخلاقی همواره متوجه کوچه و بازار نیست. گاهی متوجه بزرگان نیز هست. من می‌توانم به عنوان شاهد عینی شهادت بدهم که آقای زنگنه قهرمان توسعه علمی کشور و آقای هاشمی قهرمان سلامت کشور است. همچنین امنیت ملی را آقای ظریف برای ما به ارمغان آورده‌اند. فرهنگ بدون وجود ظرفیت‌های بزرگی نظیر امنیت ملی؛ رشد نمی‌کند.

در جهان ایران را با نام فرهادی، کیارستمی و ظریف می‌شناسند

علی نصیریان (بازیگر سینماوتئاتر) نیز که عصر امروز در  حاضر شده بود، طی سخنانی گفت: من بعد از برجام همیشه دنبال فرصتی بودم تا محمدجواد ظریف را ببینم و نه به عنوان یک مقام مسئول یا هنرمند بلکه بالاتر از آن به عنوان یک ایرانی از تلاش‌های او تشکر کنم.

نصیریان با اشاره به اینکه برجام دستاوردهای زیادی برای ایران داشته است، گفت: تلاش‌های زیادی برای به ثمر رسیدن برجام انجام شد اما متاسفانه گروهی نمی‌خواهند این تلاش‌ها و این نتیجه را ببینند و نمی‌خواهند قبول کنند که ما با شش کشور درجه یک مذاکره کرده و به تفاهم رسیده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید