سرپرست سازمان اورژانس کشور در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد

افزایش ناوگان اورژانس در مناطق زلزله زده/ کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در این مناطق نداریم

    کد خبر :167910

سرپرست سازمان اورژانس گفت: پس از انتقال مصدومان زلزله غرب کشور و پایدار شدن وضعیت بهداشتی و درمانی در این مناطق، برای پیگیری وضعیت موجود و برطرف کردن کمبودها و مشکلات، به مناطق زلزله زده سفر کرده‌ام.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند ظهار داشت: وزیر بهداشت تاکید و توصیه فراوانی دارد که خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز در مناطق زلزله زده غرب کشور باید به نحو مطلوب ارائه شود و تمامی معاونت های وزارت بهداشت، سازمان های تابعه و روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور، مکلف شدند که به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک کنند و دکتر قدیمی نیز به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده منصوب شد.

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان جایگزین شهدای سرپل ذهاب، افزود: در این بیمارستان بخش های اورژانس، سی سی یو، آی سی یو، بستری، اتاق عمل و داروخانه فعال شده و امروز نیز اولین عمل جراحی در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور یکی از مشکلات سرپل ذهاب را عدم وجود کلینیک ویژه و مطب پزشکی فعال در این شهر عنوان کرد و گفت: در جلسه ای که با نماینده مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس و فرماندار سرپل ذهاب داشتیم، مقرر شد محلی را برای راه اندازی کلینیک ویژه در اختیار ما قرار دهند و پس از تجهیز از جمعه آغاز بکار کند تا پس از معاینه و ویزیت مردم توسط متخصصین، در صورت نیاز به اقدامات درمانی و بستری، توسط آمبولانس یا سرویس های در نظر گرفته شده، به بیمارستان بانگر منتقل شوند.

دکتر کولیوند تصریح کرد: با توجه به نیاز مصدومان به اقدامات توانبخشی، به مسئولان سرپل ذهاب پیشنهاد دادیم که مکانی را برای راه اندازی مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب در اختیار ما قرار دهند تا پس از تجهیز بتواند به مصدومانی که توانبخشی و فیزیوتراپی نیاز دارند، خدمات ارائه دهد.

وی یادآور شد: جلسه ای با دهیاران، شورایاران و مسئولان محلی شهری و روستایی سرپل ذهاب و دشت ذهاب داشتیم و در جریان مسائل و مشکلات آن مناطق قرار گرفتیم.

وی افزود؛ خوشبختانه همه از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده، رضایت داشتند و خانه های بهداشت و نظام شبکه بهداشت در مناطق زلزله زده فعال است و همکاران ما در حوزه بهداشت، خدمات مراقبت و پیشگیری از بیماری ها را ارائه می دهند و خوشبختانه هیچ بیماری واگیری، مناطق زلزله زده را تهدید نمی کند.

دکتر کولیوند با بیان اینکه مردم مناطق زلزله زده در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند، افزود: مقرر شد با همکاری فرمانداری سرپل ذهاب، به همکاران بهداشتی و درمانی ما که منازل آنها آسیب دید و در چادر استقرار دارند، کانکس داده شود و شب گذشته چادر چندین نفر از آنها به دلیل طوفان تخریب شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: هیچ کمبودی از نظر دارو و تجهیزات در مناطق زلزله زده وجود ندارد اما باید تعدادی پزشک عمومی و متخصص ارتوپد به ظرفیت سرپل ذهاب افزوده شود همچنین تصمیم گرفته شد که 15 دستگاه آمبولانس از دانشگاه های علوم پزشکی تا پایان سال در مناطق زلزله زده مستقر شود و حضور فعال داشته باشند.

کولیوند با اشاره به بازدید خود از بیمارستان های صحرایی سپاه و ارتش در سرپل ذهاب، یادآور شد: این بیمارستانهای مجهز، خدمات مطلوبی را در بخش های مختلف به مردم ارائه می دهند و خوشبختانه یک ساعت قبل از بازدید ما از بیمارستان صحرایی سپاه، یک مادر باردار زایمان کرده بود و پسری به نام محمد حسین را به دنیا آورده بود و نباید فراموش کرد که چنین اتفاقات و خبرهایی، موجب شادی و شور و شعف و رفع خستگی خدمتگزاران به مردم می شود.

بر اساس گزارش ساست وبدا، کولیوند در پایان گفت: از شهر ازگله و شهرستان ثلاث باباجانی نیز بازدید کردیم و خوشبختانه خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی در قالب بیمارستان صحرایی، کلینیک سیار دندانپزشکی و خدمات بهداشتی در کانکس به مردم ارائه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید