جعفری: تا وقتی بیانیه ریاض ۲ پابرجا باشد، وارد مذاکرات مستقیم با معارضان نمی‌شویم

    کد خبر :162668

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو، عملکرد نماینده ویژه سازمان ملل در هشتمین دور از مذاکرات ژنو ۸ را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش  بازتاب به نقل از المیادین، بشار الجعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو 8 در نشستی خبری گفت که استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل، در دور کنونی مذاکرات، مرتکب خطاهای زیادی شد.

وی افزود: دی‌میستورا از طریق طرح سندی بدون مشورت با ما، پا را از اختیارات خود فراتر نهاده است. سندی که دی‌میستورا ارائه کرده، تجاوزهای اخیری که در بیانیه‌ ریاض رخ داده را، مورد توجه قرار نداده است.

جعفری اظهار داشت: بیانیه معارضان سوری در ریاض، تحریک‌آمیز و غیر مسئولانه بود.

مذاکره کننده ارشد دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت: کسی که پیش‌شرط مطرح می‌کند، واقع‌بین نیست و واقعیت‌های میدانی جدید را نمی‌بیند.

جعفری افزود: هیچ منطقه کرد در کشور ما وجود ندارد، بلکه این مناطق متعلق به سوریه است که شهروندان کرد و سوری در آن زندگی می‌کنند.

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو تاکید کرد: هرگونه اقدام یکجانبه بدون هماهنگی با دمشق، غیرقابل قبول است.

جعفری با بیان اینکه سوریه دکان نیست، بلکه یک کشور است، افزود: کسانی که بیانیه ریاض را نوشتند، به دنبال نابود کردن مذاکرات ژنو بودند.

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت: باید اوضاع سیاسی و نظامی سوریه مورد توجه قرار گرفته شود و ما اجازه بازگشت به عقب را نخواهیم داد.

جعفری گفت: تا زمانی که بیانیه ریاض 2 پابرجا باشد، وارد مذاکرات مستقیم با معارضان نخواهیم شد.

وی افزود: در این دور از مذاکرات ژنو، بر سر اصول اساسی راه حل سیاسی، تمرکز داشت.

جعفری تاکید کرد که کنفرانس گفت‌وگوی ملی در سوچی فرصت دیگری برای پیشرفت بیشتر در حل و فصل بحران سوریه به شمار می‌رود.

هشتمین دور مذاکرات ژنو از روز سه‌شنبه آغاز شد و تاکنون نشست‌هایی بین استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و نمایندگان دولت و معارضان سوری برگزار شده است.

هشتمین دور مذاکرات ژنو در حالی آغاز شد که معارضان سوری در نشست اخیر خود در ریاض خواستار عدم ایفای نقش بشار اسد در مرحله انتقالی شده‌اند و این در حالی است که این درخواست با مخالفت دولت سوریه روبه رو شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید