مریم حیدرزاده: آثار مازیار فلاحی را دوست دارم

    کد خبر :162635

مریم حیدرزاده با بیان اینکه سبک‌های تازه نباید ادبیات حاکم بر موسیقی را تهدید کند، تاکید کرد تفاوت بسیار زیباست، اما نباید چارچوب را به هم بریزد و باید اصول حداقلی را رعایت کنیم.

مریم حیدرزاده پس از دوری طولانی از فضای هنری بار دیگر با انتشار آلبوم دکلمه‌ای از ترانه‌هایش با عنوان «آبرنگ» و همچنین پنجمین نمایشگاه نقاشی خود فعالیت خود را از سر گرفته است.

حیدرزاده درباره جایگاه ادبیات در مارکت موسیقی امروز ایران به خبرآنلاین گفت: «به نظر من نیاز است که سبک‌ها و شیوه‌های تازه‌ای در حوزه موسیقی ایجاد شود، سلایق مختلف هم قابل احترام است و هر هنرمندی طرفدارخاص خود را دارد. اما من با آن قسمتی که ادبیات حاکم بر موسیقی را تهدید می کند مشکل دارم.»

او در پاسخ به این مسئله که مقصر اصلی شکل‌گیری فضای نادرست در حوزه ادبیات موسیقی توضیح داد: «در راس آن، من ترانه‌سرا و دوست آهنگسازمان است، ممکن است ترانه‌سرایی در گذشته بسیار سطح بالایی داشته و متاسفانه امروز دچار افت شده باشد. البته بیشتر این مسئله از سوی گروه‌هایی که تازه وارد عرصه موسیقی شده‌اند دیده می شود اما افرادی بودند که با تغییر سلیقه مردم گردش 180 درجه‌ای داشتند و حتی دیگر به اصول حرفه‌ای و اصلی ترانه‌سرایی هم پایبند نبودند.»

این هنرمند درباره کارهایی که امروز از سوی اهالی موسیقی روانه بازار می‌شود، بیان کرد: «اما اغلب دوستان کارهای جدیدی انجام می‌دهند و انجام کار جدید قابل احترام است، اما کار جدید لزوما نمی تواند کار صحیحی باشد، بلکه می‌توان کارهایی را را عرضه کرد که ساختارشکنی کند و حرف تازه‌ای بزند. تفاوت قطعا خیلی زیبا است اما در صورتی که چارچوب را به هم نریزد. حداقل اصول آن ادبیاتی که به آن می نازیم و هر از چندگاهی هم بر سر شاعرانمان که ایرانی بوده یا نبوده با ممکلت دیگری درگیر می‌شویم را رعایت کنیم.»

حیدرزاده همچنین گفت: «به نظرم در حوزه موسیقی عقب‌گرد نداشتیم، البته من علایق خاصی در حوزه موسیقی دارم اما بنا به حرفه‌ای که دارم سعی می کنم شناخت کلی نسبت به آثار داشته باشم. کارهای آقای مازیار فلاحی، علیرضا عصار، مرتضی پاشایی را خیلی دوست دارم و الان هم از کارهای آقای زندوکیلی خیلی لذت می‌برم. اما این افرادی که نام بردم حداقل کار صحیح می‌خوانند.»

او درباره چرخه ای که زمینه‌ساز فراموشی اصول صحیح ادبیات حاکم بر موسیقی می‌شوند، توضیح داد: «اول ترانه سرا و آهنگساز مقصر هستند و سپس نبود ممیزی و نظارت درست. تهیه‌کننده بیشتر بازگشت سرمایه برایش مهم است و وجود غلط در ترانه خیلی برایش اهمیت ندارد. البته ممکن است تهیه‌کنندگانی باشند که در این زمینه خیلی حساسیت به خرج بدهند خدمت آن‌ها جسارت نمی‌کنم. اما معمولا تولید کننده دغدغه اصلی‌اش شنیده شدن کار خواننده است.»

حیدرزاده در پایان درباره شایسته سالاری در حوزه ترانه سرایی افزود: «در ترانه‌سرایی که من سال‌هاست مشغول فعالیت هستم، می‌دانم که شایسته سالاری در این حوزه وجود ندارد.»

منبع:خبرانلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید