سازمان ملل: پنج کشتی کمک‌های انسانی منتظر اجازه ائتلاف عربی برای ورود به یمن هستند

    کد خبر :162620

سازمان ملل پنج شنبه شب اعلام کرد که پنج کشتی حامل کمک‌های انسانی همچنان منتظر اجازه نیروهای “ائتلاف عربی” تحت امر عربستان هستند تا وارد بندر الحدیده در غرب یمن شوند.

به گزارش بازتاب، به نقل از آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، نیاز مبرمی در حال حاضر برای رساندن امدادرسانی‌ها به یمن وجود دارد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک افزود، دو کشتی که حامل کمک‌های غذایی هستند، در بندر الحدیده در غرب یمن لنگر انداختند و سه کشتی نیز که حامل کمک‌های غذایی هستند، منتظر اجازه برای ورود به بندر الحدیده هستند و دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرده است که تا روز پنج شنبه هیچ تغییری در اوضاع در این بندر صورت نگرفته است.

دوجاریک خاطرنشان کرد: سازمان ملل دوست دارد که ببیند کشتی‌هایی که از برنامه‌های جهانی غذا اجاره شده است و در آنها امدادرسانی‌هایی از یونیسف و سازمان جهانی بهداشت قرار دارد، به آنها اجازه ورود به این بندر داده شده است.

دوجاریک روز چهارشنبه نیز گفته بود که کمک‌های انسانی که وارد یمن می‌شود، برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی کافی نیست.

در ششم نوامبر، ائتلاف عربی از بستن تمامی گذرگاه‌های یمن خبر داد. این اقدام پس از شلیک موشک یمنی‌ها به ریاض صورت گرفت.

اما یک هفته بعد، ائتلاف اعلام کرد که ممنوعیت را از بندرها و فرودگاه‌های تحت تصرف دولت مستعفی یمن در جنوب و شرق این کشور برداشته است.

بندر الحدیده تحت کنترل نیروهای انصارالله یمن و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن است.

جمعه شب گذشته ائتلاف عربی اعلام کرد که ۸۲ مجوز را جهت ورود کشتی‌ها و هواپیماهای امدادرسانی به یمن از زمان اعمال ممنوعیت مذکور صادر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید