انتقاد داداشی از نبود تجهیزات راهداری به عنوان مانع باز پس گیری 20 کیلومتر جاده حیران آستارا

    کد خبر :162585

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود ماشین آلات جدید و تجهزات مناسب راهداری، مهم‌ترین مانع باز پس گیری 20 کیلومتر جاده حیران آستارا از استان اردبیل است.

ولی داداشی در نشست هم‌اندیشی استاندار گیلان با فعالان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم شهرستان از مشکلات ایجاد شده در راستای نبود فاضلاب شهری به شدت رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری و رایزنی‌های هجده ماهه در این زمینه موفقیت‌هایی حاصل شد، افزود: برای احداث فاضلاب آستارا ردیف بودجه‌ای مشخص در نظر گرفته شد.

وی در ادامه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این منطقه سخن گفت و خاطر نشان کرد: با توجه به وجود زیر ساخت‌های گردشگری، بندری، ریلی و حمل و نقل جاده‌ای در آستارا، ایجاد منطقه آزاد تجاری یک مطالبه عمومی است و حضور میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی در سال در این شهرستان بر این موضوع تأکید می‌کند.

داداشی در بخش دیگر سخنان خود به رونق بازار آستارا در گذشته سخن گفت و ادامه داد: این بازار که بالغ بر هشت هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، در سال‌های قبل پر رونق بوده و مالیاتی که برای بازاریان این شهرستان در نظر گرفته‌اند بر مبنای سنوات گذشته و با ملاک پررونق بودن بازار آستارا است که باید تجدیدنظر شود.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان از ظرفیت نیروی‌های انسانی شهرستان آستارا در مدیریت‌های استانی استفاده کند، افزود: بندر آستارا به استان گیلان تعلق دارد و جوانان تحصیل کرده و با فرهنگ آن از استعدادهای بالای مدیریتی در عرصه‌های استانی برخوردار هستند.

نماینده آستارا در خانه ملت از در نظر گرفتن یک واحد بیمار بستر از سوی بنیاد علوی برای شهر لوندویل خبر داد و اضافه کرد: جوانان شهر و بخش لوندویل با مشکل نبود زمین ورزشی مواجه هستند و باید برای آنان زیرساخت های لازم در عرصه‌های مختلف ورزشی مهیا شود.

وی با بیان اینکه برای بیمارستان جدید الاحداث شهرستان آستارا یک دستگاه سی‌تی‌اسکن خریداری شده است، اظهار کرد: تا کنون محل استقرار این دستگاه به دلیل نبود بودجه کافی در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان سرب‌ کوبی نشده است و متأسفانه مردم جهت انجام سی‌تی‌اسکن به شهرستان‌های رشت و اردبیل می‌روند.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاهای شهرستان آستارا فاقد امکاناتی از قبیل گاز ، آب و اینترنت هستند ، افزود: عدم آنتن دهی تلفن همراه مشکلات زیادی را در مناطق روستایی شهرستان بوجود آورده است.

به گزارش ایسنا،داداشی در پایان با بیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آستارا فرسوده است، تصریح کرد: نبود ماشین آلات جدید و تجهزات مناسب راهداری ، مهمترین مانع باز پس گیری 20 کیلومتر جاده حیران آستارا از استان اردبیل است و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نظارت بر این مسیر را بر عهده دارد.

داداشی در پایان به وضعیت اسفناک محوطه داخل اداره‌ کل گمرک اشاره کرد و گفت: در مواقع بارانی محوطه گمرک این شهرستان مملو از آب می‌شود و ساخت پل گذر مرزی که کامیون رو هست به زمان شوروی سابق برمی‌گردد و اکنون نیاز به بازسازی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید