اجرای طرح صدور روادید فوری برای سرمایه گذاران خارجی در ایتالیا

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۸
    کد خبر :162576

طرح صدور روادید فوری ایتالیا موسوم به ‘Italy Investor Visa’ برای سرمایه گذاران خارجی تا چند روز دیگر به اجرا گذاشته می شود.

دفتر مالیات ایتالیا در راستای طرح جذب سرمایه گذاران خارجی (خارج از اتحادیه اروپا) جهت سرمایه گذاری در این کشور، طرح صدور ویزای فوری و اقامت تجاری برای سرمایه گذران را از روز 14 دسامبر (23 آذرماه) به اجرا خواهد گذاشت.
بر اساس این طرح مراحل اخذ روادید تجاری برای سرمایه گذاری در ایتالیا هم از نظر پروسه اداری و هم از نظر مدت زمان بررسی تقاضا به کمترین حد ممکن کاهش پیدا خواهد کرد. به گفته مسئولان اداره مالیات های ایتالیا، حداکثر زمان صدور روادید تجاری 30 روز خواهد بود و تمامی مراحل اداری آن به طور آنلاین انجام خواهد گرفت.
به نوشته روزنامه اقتصادی ایل سوله، این طرح مشترکاَ توسط وزارتخانه های توسعه اقتصادی، امور خارجه و کشور ایتالیا تعریف گردیده و بر اساس آن ایتالیا قصد دارد با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا ابزار تشویقی دیگری برای جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور ارائه کند.
کارآفرینان و صاحبان سرمایه که قصد سرمایه گذاری در ایتالیا را دارند می تواند از طریق سامانه ای که به همین منظور طراحی گردیده، www.investorvisa.mise.gov.it تقاضای خود را ثبت کنند، موضوع طرح سرمایه گذاری را مطرح و مدراک مربوطه را برای کمیسیون ویژه ای این تقاضا ها را بررسی خواهد کرد، ارسال نمایند. سپس این کمیسیون پس از بررسی مدارک فوق، حداکثر طی 30 روز مجوز صدور روادید جهت سرمایه گذاری را صادر می کند.
موضوعات و رقم سرمایه گذاری مشمول این نوع روادید می شوند عبارتند از:
– خرید اوراق قرضه دولتی ایتالیا به ارزش حداقل 2 میلیون یورو
– مشارکت در سرمایه یک شرکت ایتالیای به میزان حداقل یک میلیون یورو
– مشارکت در سرمایه شرکت های نوپا یا استارت آپ به میزان حداقل 500 هزار یورو
– اهدا و بخشش سرمایه برای کمک های بشر دوستانه و در زمینه های فرهنگی، مهاجران، آموزش و پرورش و تحقیقات علمی به میزان حداقل 1 میلیون یورو
بررسی تقاضا برای روادید فوری سرمایه گذاری، مشترکاَ توسط معاونت کل سیاست های صنعتی وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا که نقش مدیریت کمیسیون بررسی را نیز برعهده دارد، به همراه نمایندگانی از: وزارتخانه های کشور،امور خارجه، واحد اطلاعات مالی (بانک مرکزی ایتالیا)، پلیس مالیاتی، اداره مالیات ها و مؤسسه سرمایه گذاری خارجی ایتالیا (Ice) صورت خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید