اکنون که اقلیم رئیس ندارد در آرامش بسر می بریم/ بانیان همه پرسی به خطای خود اذعان کنند

    کد خبر :162573

شیخ علی باپیر رهبر جماعت اسلامی کردستان عراق در سخنانی با اشاره به اینکه از زمانی که اقلیم دیگر رئیس اقلیم ندارد این منطقه شاهد آرامش بوده است گفت: احزاب موافق برگزاری همه پرسی مرتکب اشتباه شده و ضروری است به این اشتباه خود اعتراف کنند.

وی روز جمعه در گفتگو با رسانه های کردی منطقه با اعلام این مطلب گفت: از زمانی که اقلیم کردستان عراق دیگر رئیس ندارد این منطقه شاهد آرامش بوده و ضروری است هرچه سریعتر در دولت کنونی تغییراتی اساسی صورت گیرد.
شیخ علی باپیر افزود که رهبران کردستان عراق با برگزاری همه پرسی مرتکب اشتباه بزرگی شدند و اگر بار دیگر دست به چنین اشتباه بزرگی بزنند اقلیم از بین خواهد رفت.
رهبر جماعت اسلامی کردستان عراق تاکید کرد قبل از برگزاری همه پرسی اقلیم یکی از مسئولین حزب دمکرات کردستان عراق به بنده گفت توکل به خدا همه پرسی را برگزار می کنیم و این بدین معنا بود که آنها هیچ برنامه ای برای همه پرسی نداشتند.
نامبرده اضافه کرد: اتحاد اسلامی کردستان عراق، حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق و یا کسانی که پرچمدار همه پرسی بودند خطای بزرگی کردند و باید به این اشتباه خود اعتراف کنند.
به گفته شیخ علی باپیر اگر پارلمان در اقلیم واقعا پارلمان بود یا دولت واقعا دولت بود اینگونه یک نفر (مسعود بارزانی) در یک حزب تصمیم (به برگزاری همه پرسی) نمی گرفت و این سرزمین را اینگونه پریشان نمی نمود.
به گزارش ایرنا،جماعت اسلامی کردستان عراق یکی از احزاب مخالف برگزاری همه پرسی بود و بعد از شکست همه پرسی نیز به همراه شمار دیگری از احزاب کرد عراقی خواهان منحل کردن تشکیلات کردستان عراق و تشکیل دولت موقت می باشد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید