نطق گلایه آمیز امام جمعه تهران؛ تصویب حقوق ۱۷ میلیونی برای مدیران در مقابل حقوق ۲ میلیونی کارگران عدالت است؟

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۴
    کد خبر :162454

خطیب جمعه تهران با تأکید بر رعایت عدالت در تدوین بودجه سال ۹۷ گفت: آیا تصویب حقوق ۱۷ میلیونی برای مدیران و در مقابل حقوق ۲ میلیونی برای کارگران عدالت است؟
حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی گفت: این کنگره باید علوم انسانی را دقیقا بررسی کند و هرکجا که با قرآن و اسلام منطبق نیست، حذف شود. این مسئله مهمی است. علوم تدریسی در دانشگاه و مدارس باید با قرآن و اسلام منطبق باشند و مبادا چیز خلاف اسلام مورد عمل و سخن و تدریس قرار گیرد.

وی با یادآوری روز مجلس اظهار داشت: مدرس برای نمایندگان الگو است. مجلسیان باید در زهد، پاکی، شهامت، شجاعت و مقاومت در برابر دشمن از مدرس یاد بگیرند. او در برابر رضاخان قلدر تا حد شهادت ایستاد. مسئولیت نمایندگان خطیر است. وضع قانون چیز کمی نیست. قانون باید مشکلات مردم، بیکاری، گرانی و فساد را ریشه‌کن یا حل کند.

به گزارش نامه نیوزاهم صحبت های او به نقل از خبرگزاری ها از این قرار است:

* نمایندگان در تصویب قانون بودجه باید توجه کنند، آنها باید اولویت‌ها را مدنظر قرار بدهند و اهم و مهم کنند. ممکن است بودجه‌ای برای کاری تصویب کنند که خیلی هم مهم نیست اما در جایی، جان و آبروی مردم مطرح است که باید بودجه را برای اینجا گذاشت.

*اگر نمایندگان برای مدیران ۱۷ میلیون پول می‌گذارند برای کارگر که زحمت می‌کشد یکی، دو میلیون نگذارند. این کجایش عدالت است؟ این عدالت نیست. این مسئولیت‌ها، مسئولیت‌های الهی است. مواظب باشیم ظلوم و جهول نباشیم. مبادا در این امانت ظلم کنیم و گرفتار جهل بشویم. مبادا مقام ولایت را نشناسیم، ارزشش را نشناسیم و درباره ولایت فقط شعار بدهیم.

*الحمدالله داعش نابود شد که این مسئله ساده‌ای نیست؛ قرآن می‌فرماید که باطل نابود می‌شود و اهل حق به میدان بیایند. مَثَل سخن حق، مانند درخت تنومندی است که ریشه در اعماق زمین دارد و ریشه‌ها به آسمان رفته که هیچ طوفانی قدرت متزلزل کردن این درخت تنومند را ندارد و باطل مانند بوته‌ای است که با اراده‌ای از ریشه جدا و دور انداخته می‌شود، خداوند وعده باطل شدن ریشه ظلم را داده است.

*باید به امریکا ثابت شود تا با دم شیر بازی نکند. امریکا بداند و بفهمد ایران حججی‌ها و سلیمانی‌ها دارد. البته نباید از دشمن غافل شد. دشمن ضربه می‌بیند و به دنبال ضربه زدن از جای دیگری است.

* زلزله امتحان سختی است. هم زلزله‌زدگان و هم مردم امتحان دادند. مردم چه خوب امتحان دادند. کمک‌های شایانی کردند. ان‌شاالله خدا به آسیب‌دیدگان صبر و اجر عنایت کند. مسئولان نیز خوب عمل کردند. از فرماندهان سپاه و ارتش نیز تشکر می‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید