امکان تحصیل حین خدمت مشمولان در دانشگاه علمی کاربردی

    کد خبر :16221

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از امکان تحصیل حین خدمت مشمولان سربازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: مذاکراتی با مسئولان ذیربط برای تحصیل حین خدمت سربازان در دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام شده و این موضوع در دست پیگیری است.

محمدحسین امید در نشست رؤسای مراکز علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه علیرغم ظرفیت‌های خوبی که در زمینه کشاورزی، گردشگری و صنایع دارد، همچنان یکی از استانهای با نرخ بالای بیکاری است اما باتوجه به پتانسیل کشاورزی در استان کرمانشاه دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند در راه رفع مشکل بیکاری استان قدم‌های موثری بردارد.

وی در ادامه تأکید کرد: با توجه به نام گذاری سال ۹۶ با عنوان سال اقتصاد مقاومتی،‌ اشتغال و تولید  از سوی مقام معظم رهبری امسال سال دانشگاه جامع علمی کاربردی است و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز تدوین بسته اجرایی آموزش‌های مهارتی برعهده این دانشگاه گذاشته شده است.

امید با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌های مهارتی کشور مربوط به دانشگاه جامع علمی کاربردی است، اظهار داشت: تربیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو هدف برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰ است و این دانشجویان باید در زمینه‌های فنی، تخصصی و کارگاهی مهارت لازم را پیدا کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب و حمایت از رشته‌های مهارتی بنابر نیاز منطقه و استان را نزدیک شدن به هدف و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد و گفت: مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی ماموریت گرا هستند و دانش آموختگان این دانشگاه باید خلاق باشند.

امید از مذاکره این دانشگاه با سازمان صدا و سیما و نهادهای فرهنگی برای فرهنگ‌سازی در زمینه مهارت‌آموزی خبرداد و افزود: با عمل کردن به مأموریت‌های دانشگاه می‌توان به جامعه نشان داد نحوه آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی بسیار مناسب است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و تسهیلات ارزی در قانون بودجه سال ۹۶ کشور به دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد و تأکید کرد: پس از تصویب آییننامههای مربوط، مراکز آموزش علمی کاربردی می‌توانند برای تجهیز خود از این تسهیلات ملی بهره‌مند شوند.

امید با اشاره به اصلاح سامانه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی از پذیرش دانشجو در شهریورماه هر سال نیز گفت: مذاکراتی با مسئولان ذی‌ربط برای تحصیل سربازان حین خدمت صورت گرفته است.

وی در ادامه اجرای تک‌پودمان‌ها را روش مناسبی برای آموزش‌های کوتاه‌مدت و ضمن خدمت عنوان کرد و گفت: مذاکره با سازمان اداری و استخدامی کشور در زمینه اجرای تک‌پودمان‌های آموزشی  صورت گرفته است.

امید در پایان با اشاره به مذاکره با نماینده وزیر علوم کشور عراق، کرمانشاه را مقصد مناسبی برای دانشجویان عراقی و اقلیم کردستان عراق اعلام کرد و افزود: ظرفیت‌های استانی، جذب مدرسان خبره،‌ کارآمد و اجرای صحیح واحدهای عملی همچون دروس کاربینی و کارورزی در این دانشگاه وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید