صدور امریه سربازی برای اشتغال روستایی در دستور کار دولت است

    کد خبر :161956

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از امضای تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرای طرح امریه سربازی در راستای اشتغال روستایی خبر داد.

سیدابوالفضل رضوی ضمن بیان اینکه طی سال جاری برای اشتغال روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آنها تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی است، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مثبت این مقوله، انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح است تا بتوانیم برای سربازانی که مهارت اشتغال‌زایی دارند، امریه حضور در روستاها دریافت کنیم.

وی افزود: طی این تفاهم‌نامه، برای هر دهستان هشت سرباز که مهارتی در یک زمینه خاص مثلا صنعت یا گردشگری دارند، صادر می‌شود و آن سرباز، دوران خدمت خود را در یک روستا، به آموزش مردم در راستای اشتغال‌زایی و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک مشغول می‌شود.
۲۶ درصد جمعیت کشور روستایی و عشایر هستند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، گفت: ۲۶ درصد جمعیت کشور را روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند که حجم قابل توجهی از تولیدات، مدیون این قشر تولیدمحور است، لیکن بدون اشتغال روستایی و توسعه اقتصادی نمی‌توانیم شاهد تحقق رشد هشت درصدی مد نظر برنامه ششم باشیم.

رضوی با تاکید بر اینکه بسیاری معتقد هستند مشکل اشتغال‌زایی در کشور، تنها با تسهیلات و پول رفع نمی‌شود، بیان کرد: با اجرای طرح امریه آموزش اشتغال‌زایی می‌توانیم شاهد توانمندسازی روستاها باشیم.

وی افزود: این سربازان در اجرای طرح آمایش سرزمینی روستاها با توجه به ظرفیت‌های هر روستا، اقدام به توسعه اشتغال بومی خواهند کرد تا روستاییان برای استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی گزینه‌های بهتری را پیش رویشان داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید