هنوز جایگاه حقیقی وکلا به عنوان یک عنصر مهم مشخص نشده است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۴۹
    کد خبر :161821

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، گفت: متاسفانه عموم مردم اختیارات و جایگاه واقعی یک وکیل را نمی‌شناسند.

بهمن کشاورز طی سخنانی در همایش همبستگی وکلای ایران در اصفهان، اظهار کرد: برگزاری همایش‌های این چنینی نه تنها اذهان عمومی را منحرف نمی‌کند، بلکه موجب افزایش آگاهی عمومی درباره وکلا و وظایف آن‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: همواره این سوال مطرح می‌شود که کشور برای ما وکلا چه کرده است، اما باید بپرسیم ما وکلا برای کشور چه کرده‌ایم؟ شاید هنوز جایگاه حقیقی وکلا به عنوان یک عنصر مهم مشخص نشده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: کانون وکلا نماد واقعی اقتصاد مقاومتی است. این کانون حتی یک ریال از دولت و سازمان‌های دیگر دریافت نمی کند و کاملا خودجوش است. کانون وکلا موجب اعتلای بیشتر نظام و قوه قضاییه است و بسیاری از خدمات خود را رایگان به عموم مردم عرضه می کند.

به گزارش ایسنا، کشاورز خاطرنشان کرد: وکلا بازرسان واقعی قوه قضاییه هستند. وظیفه وکیل نه تنها دفاع از موکل، بلکه دفاع از قانون و عدالت است. وکلا ناظران بر عملکرد قوه قضاییه هستند و به همین خاطر باید استقلال خود را حفظ کنند. وکلا همراهان واقعی قانونگذاران هستند، اما متاسفانه عموم مردم اختیارات و جایگاه واقعی یک وکیل را نمی شناسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید