اجرای اولین پروژه مشترک دانشگاه امیرکبیر با اروپا در حوزه مهندسی پزشکی

    کد خبر :161714

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تصویب اولین پروژه مشترک این دانشگاه با کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: این پروژه در حوزه مهندسی پزشکی است که توسط یکی از اساتید دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر حسین تودشکی در افتتاحیه بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران که امروز در سالن اجتماعات دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، مهندسی پزشکی را یک حوزه میان رشته‌ای تعریف کرد و افزود: دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌ها به شمار می‌رود، ضمن اینکه تنها دانشکده‌ای در بین دانشگاه‌های برتر کشور است که در این حوزه ورود پیدا کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر از نظر تعداد مقالات و کیفیت مقالات در میان دانشکده‌های مهندسی پزشکی جهان رنکینگ ۱۶ را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: اولین پروژه مشترک بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه مهندسی پزشکی توسط یکی از اساتید دانشکده مهندسی پزشکی این دانشگاه با کشورهای اروپایی به تصویب رسیده که اجرایی خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر افزود: کیفیت و سطح دانش و پژوهش و به خصوص پروژه‌های تحصیلات تکمیلی در کشور باید هم ردیف نیازهای جامعه باشد اما دوربودن پروژه‌ها از نیازهای جامعه یکی از نقاط ضعف به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مدیریت سلامت کشور طی چهار ساله گذشت در حوزه درمان بوده، اما اکنون باید مدیران حوزه سلامت به بحث پیشگیری نیز توجه کنند که در این زمینه دانشکده‌های مهندسی پزشکی نقش موثری خواهند داشت.

تودشکین خاطرنشان کرد: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای اجرای مدیریت سلامت، پروژه‌های مختلفی با محوریت پرونده بیماران، پخش دارو و مانیتورینگ سلامت انجام شده، بنابراین آماده هستیم با وزارت بهداشت در این زمینه همکاری داشته باشیم.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر، وزارت بهداشت باید در حوزه شرکت‌هایی که تجهیزات فناورانه وارد می‌کنند، توجه بیشتری داشته باشد؛ چرا که در کنار واردات فناوری باید انتقال تکنولوژی نیز وجود داشته باشد تا بتوانیم در آینده نیازهای خود را برطرف کنیم. چرا که اگر بتوانیم پروژه‌های مشترک بین‌المللی تعریف کنیم، قادر خواهیم بود سرمایه وارد کشور کنیم و کارآفرینی ایجاد کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید