لاوروف: سیاست‌های ترامپ و اوباما تفاوت چندانی با هم ندارد

    کد خبر :161663

وزیر خارجه روسیه بر این باور است که سیاست‌ها و اقدامات تیم ترامپ مشابه سیاست‌های رئیس‌جمهور قبلی آمریکا است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه لیبرو ایتالیا تأکید کرد: اقدامات تیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شبیه سیاست‌های باراک اوباما رئیس جمهور قبلی است.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از اقدامات تیم ترامپ ناشیانه است و تفاوت چندانی با مسیر دولت باراک اوباما ندارد.

وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو انتظار گام های مثبت از سوی واشنگتن را ندارد چرا که روس هراسی گسترده ای در آمریکا در حال جریان است و این مساله مانع از بهره برداری از پتانسیل موجود برای همکاری دوجانبه در مسائل مهم بین المللی شده است.

لاوروف اظهار داشت: اعلام روسیه به عنوان “دشمن” در سطح قانونی در آمریکا، یک حماقت و بی مسئولیتی مطلق است. روسیه آماده همکاری سازنده با آمریکا در همه مسائل است ولی به اقدامات غیردوستانه واکنش نشان می دهد، آن هم بر اساس اصل اقدامات متقابل.

وی تاکید کرد: امیدواریم که در آینده نزدیک، عقل سلیم به راهروهای قدرت در واشنگتن بازگردد. مسکو به پاسخ متقابل به هرگونه اقدام غیردوستانه آمریکا ادامه خواهد داد.

لاوروف گفت: آمریکا در حال اجرای سیاستی علیه روسیه است که هزینه های آن به کشورهای اروپایی وارد می شود، آن هم به خاطر اعمال تحریم ها ضد مسکو. امروز این مساله آشکار است که تحریم های ضد روسی که توسط بروکرات های بروکسل با دستور واشنگتن اعمال و اجرا شده، تاثیر منفی بر تولیدکنندگان اروپایی داشته است.آنها جایگاه خود را در بازار روسیه از دست داده اند و متحمل زیان های سنگینی می شوند. آمریکا متحمل این زیان ها نمی شود چرا که حجم مبادلات تجاری ما با آمریکا بسیار پایین است. به نظر می رسد آمریکا قصد دارد به اهداف ضد روسی خود به قیمت ضربه زدن به اروپا و توسط اروپایی ها دست یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید