جمله‌هایی که پس از جریمه شدن نباید به پلیس بگویید

    کد خبر :161404

اگر سوار بر خودروهای سریع امروزی شوید، خیلی سخت است که خود را برای سرعت نرفتن در بزرگراه ها کنترل کنید و همین امر باعث می شود که توسط پلیس جریمه شوید. حتی محتاط ترین رانندگان هم اگر سوار بر کوروت یا موستانگ های جدید شوند، نمی توانند سرعتشان را زیر 55 مایل در ساعت نگه دارند.

اما تفاوت رفتار رانندگان متخلف با پلیس باعث می شود که برخی از آنها به خاطر بدرفتاری با پلیس حتی به زندان هم بیفتند ولی برخی دیگر تنها یک هشدار دریافت کنند. در ادامه به 15 موردی که هنگام جریمه شدن نباید به پلیس ها بگویید، اشاره می کنیم.
15. فکر میکنی اگه می خواستم فرار کنم، میتونستی بهم برسی؟

شاید شما از اینکه سوار بر یک ماشین پرسرعت هستید، احساس افتخار کنید اما نازیدن به سرعت ماشین خود در مقابل یک پلیس کار اشتباهی است. تعقیب و گریزهای با سرعت بالا در بزرگراه ها خطرات زیادی را برای سرنشینان و ماشین های کناری ایجاد می کند. بنابراین حتی اگر شما آن جمله را به شوخی هم گفته باشید، اما پلیس اینطور فکر نمی کند. اگر پلیسی که ماشین شما را متوقف کرده، یک درصد هم در جریمه کردن شما شک داشته باشد اما با شنیدن چنین حرف هایی قطعا شما را جریمه می کند.

14. داشتم می رفتم گواهینامه ام رو تمدید کنم!

اگر گواهینامه شما منقضی شده و پلیس به هر دلیلی شما را نگه داشته، لزومی ندارد فوراً به او بگویید که در مسیر رفتن برای تمدید گواهینامه بوده اید چرا که نداشتن گواهینامه جریمه سنگینی در پی ندارد اما با گفتن این جمله انگار به شعور مامور پلیس توهین کرده اید و او با شنیدن این حرف از شما، جریمه شما را به دلایل مختلف سنگین تر می کند.

13. آن ماشین از من سریعتر می رفت!

وقتی تعداد زیادی از ماشین ها در حال تخلف از سرعت مجاز هستند و شما با بدشانسی تمام هدف مامور پلیس قرار می گیرید و مجبور به نگه داشتن ماشین هستید؛ تنها کاری که باید بکنید پذیرش تخلفتان است و هرگز نباید به این مورد اشاره کنید که فلان ماشین با سرعت بیشتری از شما می راند و چرا او را نگه نداشته است چرا که پلیس در ان واحد تنها می تواند یک ماشین را نگه دارد و چیزی که مشخص است شما هم در حال تخلف از سرعت مجاز بودید و قانون شکنی کرده اید.

12. سیستم ناوبری ماشین گفت به راست بپیچ!

سیستم های ناوبری این روزها در بسیاری از ماشین های مدرن دیده می شوند اما آنها با عملکرد ایده آل فاصله دارند چرا که در برخی شرایط آدرس اشتباه به راننده می دهند و موجب سردرگمی او می شوند و همین مسئله منجر به ورود شما به یک خیابان غیرمجاز یا ورود ممنوع می شود. وقتی پلیس، ماشین شما را برای این تخلف نگه داشت، تقصیر را بر گردن سیستم ناوبری ماشین نیاندازید چرا که رانندگان مسئول هدایت ماشین هستند و باید حواسشان به قوانین و علائم راهنمایی و رانندگی باشد تا زمانی که فناوری ساخت خودرهای خودران تکمیل شود و نیازی به حضور راننده پشت فرمان نباشد.

11. دزد که نگرفته اید!

درست است که خلاف های بزرگتری نسبت به خلاف عبور از چراغ قرمز یا پارک دوبل کردن وجود دارد اما یک پلیس تنها وظیفه اش را انجام می دهد و اگر با موردی مواجه شوند که از سرعت مجاز تخطی کرده است بلافاصله خودروی او را متوقف می کنند و وقتی به او بگویید که بهتر است مجرمان واقعی را بگیرند، در واقع موضوع را شخصی کرده اید و باید منتظر حداکثر جریمه برای به کار بردن چنین جمله ای باشید.

10. راستش عجله داشتم و مجبور بودم با سرعت بالا حرکت کنم!

تصور کنید که پلیس ماشین شما را به خاطر سرعت غیرمجاز نگه داشته و شما بهانه دیرکردن برای رسیدن به دفتر کار را برای او آورده اید. تا زمانی که شما در حال توضیح دادن بابت مشکل خودتان هستید، مامور پلیس نیز برگه جریمه را پر می کند و در این لحظه است که ممکن است شما به خاطر بی توجهی پلیس به حرفهایتان کمی عصبانی شوید و این عصبانیت شاید منجر به توقیف گواهینامه رانندگی شما شود و به عبارت دیگر، به کلی قراری که در دفتر کار به کسی داشته اید را از دست خواهید داد.

9. من در سرعت مجاز حرکت می کردم!

پلیس ها، دوربین های شکار سرعت دارند و با این دوربین ها از راه دور، رانندگانی که بیش از سرعت مجاز در حال حرکت باشند را شناسایی می کنند. فرقی نمی کند که 1 یا 15 کیلومتردر ساعت بالاتر از سرعت مجاز حرکت کرده باشید؛ پس راجع به این اعداد با پلیس بحث نکنید. در این شرایط، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از مامور پلیس بخواهید لحظه تخلف سرعت شما را در رادارش نشان دهد؛ در صورتی که با بازگرداندن فیلم، متوجه شدید حق با شما است و زیر سرعت مجاز در حال حرکت بودید، می توانید با استناد به همین اطلاعات برگه جریمه را باطل کنید در غیر این صورت بحث اضافی با پلیس ها نکنید چون وقت خودتان تلف می شود و ممکن است منجر به جریمه بیشتر شما هم بشود.
8. چراغ هنوز قرمز نشده بود!

هیچکس دوست ندارد که به او بگویید در کارش اشتباه کرده است. اگر با پلیسی بر سر اینکه در ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز اشتباه کرده است توافق ندارید، سعی نکنید لیستی از دلایل برای اثبات اشتباه او بیاورید. شاید هم اشتباهی رخ داده باشد اما اصرار شما بر اثبات اشتباه پلیس، شرایط را بدتر میکند. اگر در چنین شرایطی گیر افتادید، بهتر است به دنبال شاهدی باشید تا بتوانید از او در دادگاه برای باطل کردن جریمه استفاده کنید و به سیستم قضایی برای احقاق حقتان ایمان داشته باشید. اگر پلیس اشتباه کرده باشد، قطعاً جریمه شما باطل اعلام خواهد شد.

7. مالیات می دهم که شما من را جریمه کنید؟

شاید این درست باشد که با پرداخت مالیات شهروندان، حقوق مامورین پلیس تامین می شود اما یادآوری این نکته به آنها، شما را از جریمه شدن نجات نمی دهد بلکه برعکس باعث عصبانی شدن پلیس شده و شما احتمالا با حداکثر جریمه مواجه خواهید شد. یکی از وظایف پلیس، حفظ جان عابرین پیاده و افراد بی گناه است پس نباید راجع به جریمه شدن توسط انها حساسیت زیاد به خرج دهیم.

6. برای باطل کردن این جریمه در اداره پلیس آشنا دارم!

اگر هنگام جریمه شدن به مامور پلیس بگویید که از همکاران او هستید و یا در اداره پلیس آشنا دارید، این صحبت ها مانع جریمه شدن شما نمی شود. من پسر حاکم شهرم و پسر فلان وکیل هستم و …. در چنین شرایطی کاری از پیش نمی برد بلکه شرایط را پیچیده تر می کند چرا که شما هیچ شاهدی برای اثبات ادعای خود ندارید و قانون حرف مامور خود یعنی پلیس را باور می کند. اینکه یکی از آشنایان خود را برای پاک کردن جریمه خود به دردسر بیاندازید اصلا حرکت جالبی نیست.
5. تست الکل نمی دهم!

در برخی ایالت ها رانندگی در حالت مستی جرایم سنگینی دارد که می توان به حبس و توقیف گواهینامه رانندگی و جرایم سنگین برای رانندگانی که با مصرف الکل پشت فرمان می نشینند، اشاره کرد. اگر در حالت مستی پشت فرمان نشسته اید و پلیس ماشین شما را متوقف کند و شما از انجام تست الکل سرباز زنید، در واقع یکی از تعهدات اخذ گواهینامه را نقض کرده اید و پلیس می تواند گواهینامه شما را توقیف کند و پس از آن، حبس و جرایم مالی سنگین نیز انتظار شما را می کشد.

4. می تونی بگردی ماشینمو!

شما باید از حقوق قانونی خود در زمانی که ماشینتان توسط پلیس متوقف می شود آگاه باشید. در بین این حقوق شهروندی، موردی است که می توانید از گشتن ماشین توسط پلیس ممناعت به عمل آورید. پلیس تنها در صورتی می تواند ماشین افراد را بگردد که علت خاصی داشته باشد یا به دنبال یک فراری باشند. آنها با استناد به همین دو مورد به سادگی مجوز قانونی گشتن ماشین شما را دارند. اما هرگز به آنها اجازه این کار را ندهید.

3. چقدر میگیری بی خیال جریمه بشی؟

پیشنهاد رشوه به مامور پلیس ممکن است شما را با جرایم سنگینی رو به رو کند. در بسیاری از مواقع، صرف پیشنهاد دادن نیز منجر به بازداشت و حبس فرد می شود و در یک دادگاه رسمی به جرم شما رسیدگی می گردد. شاید حتی یک پلیس فاسد نیز چنین پیشنهادی را نپذیرد چرا که آنها تصور می کنند این پیشنهاد بخشی از یک بازرسی نامحسوس و آزمایش نیروها است. جریمه را پرداخت کنید و از محل دور شوید.
2. ببینیم کی زودتر ماشه رو میکشه؟

در آمریکا در بسیاری از ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین های نامحسوس، مشاهده شده که رانندگان به روی پلیس هایی که ماشین آنها را متوقف کرده اند، اسلحه کشیده اند. با انجام چنین کاری شرایط بهتر نمی شود بلکه شماره پلاک راننده خاطی ثبت می گردد و در جایی دیگر دستگیر می شود.

1. نترسید

وقتی فعالین حقوق بشر به نحوه رفتار پلیس با متخلفین اعتراض کردند، آنها می گویند اولین قانون این است که فرد متخلف دهنش را ببندد و سکوت کند. اجازه دهید مامور پلیس شما را خطاب قرار دهد و شما نیز محترمانه به او پاسخ دهید. هرگز با مامور پلیس مشاجره نکنید؛ شاید بدترین چیزی که می توان به یک پلیس گفت عبارت “نترس” باشد چرا که از در بدی برای تعامل با پلیس وارد شده اید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید