شناسنامه‌ای که بنام سعودی‌ها صادر شد

    کد خبر :161320

کارشناس مسایل منطقه با بیان اینکه شناسنامه جریان تکفیری داعش برای همیشه بنام سعودی ها صادر شده است، تصریح کرد: ما باید در قبال سیاست هجومی تدافعی رژیم ریاض یک سیاست خارجی تبیینی و مصداقی در جهت افشای اقدامات آل سعود برای دنیا را در پیش گیریم.

هادی محمدی در واکنش ادعای ضد ایرانی مقامات رژیم ریاض مبنی بر تلاش ایران برای سلطه سیاسی بر اعراب منطقه گفت: موضع سعودی ها از ابتدا بویژه طی یکی دو سال اخیر، کاملا با اهداف منطقه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته و تلاش دارد رفتار سیاست خارجی ایران را مطابق نظر هم پیمانان غربی عربی برای دنیا به نوعی بی ثبات کننده تصویرسازی کند.

وی افزود: واقعیت آن است، آل سعود در پیروی از مطامع استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل قصد دارد با ادبیات اسراییلی مطابق آنچه آنها ایران و هم پیمانش حزب الله را حامی تروریسم می خوانند، به جهان معرفی کند که در سیاست خارجی به این نوع انفعال؛ دیپلماسی هجومی دفاعی اطلاق می شود.

کارشناس مسایل منطقه سیاست هجومی و منفعلانه حکام ریاض علیه ایران را از تبعات شکست عربستان در سوریه- یمن- عراق و لبنان دانست و گفت: سعودی ها به تکاپو افتاده اند با متهم کردن جمهوری اسلامی به اتهامات واهی همچون مداخله در امور کشورها و نیز ادعای مضحک حمایت ایران از تروریسم، بر افول جایگاه منطقه ای خود سرپوش بگذارد.

در مصاحبه با جام جم آنلاین،محمدی با بیان اینکه جنگ افروزی- فرقه گرایی و مداخله در امور اعراب منطقه جز ناگسستنی سیاست خارجی آل سعود محسوب می شود، خاطر نشان کرد: عربستان سعودی با همسویی هم پیمانان غربی و تل آویو ارباب منطقه ای خود با اتهام زدن به ایران یک «نقشه شوم جدیدی علیه ایران طرح ریزی و تعقیب کرده است و آن اینکه می خواهد با اتخاذ مواضع طلبکارانه یک جو ناهمگون سیاسی حقوقی ضد ایرانی در نظام بین الملل ایجاد کند». اما باید توجه کنیم مهار این گونه سیاست ها تدابیر ویژه ای از سوی دستگاه دیپلماسی کشور می طلبد.

 

وی در همین ارتباط افزود: رژیم آل سعود تصور می کند با پیگیری چنین نقشه ای بستر لازم برای فشار های سیاسی مجامع عمومی از جمله شورای امنیت علیه ایران فزونی یافته و از این طریق به بهانه دخالت و سلطه جویی ایران در دیگر کشورها و نیز حمایت آن از تروریسم زمینه تحریم های تازه علیه ایران فراهم شود!

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: امروز بر همگان حتی در میان نخبگان سیاسی عربستان عیان است چه کسی از جریان ننگین تکفیری صهیونیستی پشتیبانی می کند و ناظران سیاسی غرب هم در تحلیل های خود حکومت موروثی عربستان را بعنوان یک مداخله گر و همپیمان داعش بشمار می آورند.

وی تقابل با حزب الله – محور مقاومت و جمهوری اسلامی را فصل مشترک ریاض – تل آویو خواند و افزود: آمریکا، اسراییل و عربستان بدانند هر گونه اقدام ضد نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه های گزافی متوجه این مثلث شوم خواهد کرد کما اینکه تصویری که امروز از عربستان در اذهان ملت های دنیا نقش بسته همان جریان جعلی دولت اسلامی عراق شام است که شناسنامه آن تا ابد بنام سعودی ها صادر شده است.

محمدی گفت: امروز جریان امنیت، دفاع از مظلوم و مبارزه با تروریسم توسط محور ایران- سوریه – عراق – لبنان و یمن رهبری می شود و مقاومت منطقه نماینده تمامی ملت های در بند رژیم اسراییل و اذناب آن تلقی می شود.

وی در پایان در واکنش به اینکه برخی انتقادها به دستگاه دیلماسی برای اخذ یک سیاست منسجم تر علیه مواضع خصمانه عربستان وجود دارد، ابراز داشت: ما نباید در شرایط انفعالی پاسخ و عکس العملی علیه سعودی ها داشته باشیم. بنظر می رسد مشی فعلی سیاست خارجی ما در تقابل با سیاست خارجی هجومی ریاض معقولانه و از روی منطق است.

محمدی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید در مواجهه با برنامه های ضد ایرانی آل سعود بطور ماهیتی وارد میدان شود. به این معنی که «باید بیش از گذشته اسلام جعلی سعودی صهیونیستی آمریکایی را به جهانیان معرفی کنیم و با اعلام مصادیق مواضع تبیینی سیاست خارجی خود را علیه نظام سلطه و متحدان آن دیکته کنیم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید