بررسی تماشایی مک‌لارن 570S اسپایدر 2017

  • خودرو
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۲۰
    کد خبر :161222

برنامه اینترنتی ایگنیشن این بار به سراغ خودروی سوپراسپرت مک‌لارن 570S اسپایدر ۲۰۱۷ رفته است تا در جاده‌های زیبای اسکاتلند به بررسی این محصول روباز و لوکس انگلیسی بپردازد.

به دست آوردن نسخه‌ی روباز (کانورتیبل) یک خودروی سوپراسپرت از لحاظ تاریخی، به معنای فدا کردن برخی از ویژگی‌های خودرو مانند استحکام و واکنش‌پذیری شاسی است؛ ویژگی‌هایی که با همتای سقف ثابت آن، به‌آسانی می‌تواند به دست آید، اما مک‌لارن ادعا می‌کند که خودروی مک‌لارن 570S اسپایدر یک سوپراسپرت روباز بدون از دست دادن استحکام و قابلیت راحتی سرنشین در ناهمواری‌های جاده است.

برای اثبات درستی ادعای مک‌لارن، جترو بوینگدون، مجری برنامه ایگنیشن، در قسمت جدید گردشی با این خودروی سوپراسپرت روباز در اسکاتلند داشته است.

طرح اولیه جترو این بود که ضبط فیلم در محیط آفتابی جنوب کالیفرنیا در بزرگراه آنجلس کرست (Angeles Crest) که غیر قابل مقایسه با هر مکانی است انجام شود؛ اما از آنجایی که در آن زمان مک‌لارن اسپایدر 570S در ایالات متحده آمریکا موجود نبود، تیم کارگردانی مجبور شد عملیات ضبط را با چشم‌انداز سنگی جذاب و زیبای پارک ملی کارینگورمز (Cairngorms) در اسکاتلند آراسته کنند.

اولین نکته جالب جترو این است که مک‌لارن 570S اسپایدر به شکل ساختاری به‌عنوان یک خودروی روباز ظاهر می‌‌شود و اشاره می‌کند که تقویت و نیروبخشی بیشتری برای غلبه بر جریان هوا و عدم نفوذ به داخل کابین مورد نیاز است. بوینگدون همچنین احساس فرمان این خودروی سوپراسپرت را ستایش می‌کند و می‌گوید که شاسی سریع رفتار می‌کند و در جاده‌های ناهموار و پردست‌انداز بهتر از آن است که انتظار می‌رود.

اگر چه جترو بوینگدون اظهار می‌کند که سوپراسپرت مک‌لارن اسپایدر با ۵۷۰ اسب بخار و مجهز به پیشرانه توربو دوگانه ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر، پاسخ دریچه گاز و محدوده قدرت قابل استفاده‌ی بسیار خوبی دارد؛ ولی می‌پذیرد که این خودرو به‌خصوص هنگام بالا و پایین پریدن، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید