اعتراف «نیکلسون» به حضور مستقیم نظامیان آمریکایی در میدان‌های جنگ افغانستان

    کد خبر :161194

فرمانده ارشد ارتش آمریکا در افغانستان گزارش‌ها مبنی بر حضور نظامیان آمریکایی در میدان‌های جنگ افغانستان را تایید کرد. بیش از هزار نظامی در کنار نظامیان افغان در میدان جنگ حضور خواهند داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از «میلیتاری»، ژنرال ارشد ارتش آمریکا در افغانستان اظهار کرد که بیش از هزار نظامی آمریکایی به عنوان مشاور در کنار نظامیان افغان در میدان جنگ این کشور حضور خواهند یافت.

به گفته ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان، این اقدام بخشی از برنامه دو ساله آمریکا برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل طالبان و کشاندن این گروه به میز مذاکره است.

این ژنرال آمریکایی افزود: تیپ‌های پشتیبانی نیروهای امنیتی برای مشاوره در کنار نظامیان ارتش افغانستان و نیروهای ویژه این کشور در «هر زمانی» حضور خواهند داشت.

وی افزود که «این اقدام ما را قادر می‌سازد تا به نیروهای افغان در عملیات تهاجمی کمک کنیم» تا واشنگتن به هدف کنترل 80 درصد از کشور افغانستان توسط حکومت وحدت ملی برسد.

این ژنرال چهار ستاره آمریکایی گفت که براساس استراتژی جدید تلاش می‌شود تا در دو سال آینده بیش از 75 درصد از جمعیت افغانستان در مناطق تحت کنترل دولت این کشور زندگی کنند.

این در حالی است که براساس برآوردهای ارتش آمریکا اکنون حدود 64 درصد از مردم افغانستان در مناطق تحت کنترل دولت مرکزی زندگی می‌کنند.

نیکلسون افزود: وقتی در بهار سال آینده این برنامه اجرایی شود بیش از هزار مشاور در کنار نیروهای افغان در میدان جنگ حضور خواهند یافت.

چندی پیش نیز ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که برخی محدودیت‌های نظامیان آمریکایی که در زمان دولت اوباما تعیین شده بود، برداشته شده است.

ژنرال «جان نیکلسون» همچنین پیش از این گفته بود که سال آینده میلادی «هجومی‌تر عمل خواهیم کرد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید