عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با بازتاب:

مترو در آینده نه چندان دور به پاکدشت و ورامین می رسد

    کد خبر :161192

بر کسی پوشیده نیست که مترو فواید بسیار زیادی برای شهر و شهروندان دارد. اگر بخواهیم به برخی از این فواید به طور اجمالی اشاره کنیم، می توان گفت: به کاهش ترافیک شهر کمک می کند، به رفت و آمد آسان و سریع تر شهروندان کمک می کند، باعث کاهش هزینه های رفت و آمد می شود و دیگر فواید که در این گزارش قصد نداریم به آن اشاره کنیم.

به گزارش بازتاب؛برای بررسی موضوع توسعه مترو تهران و رسیدن آن به شهرهای اطراف و فواید این کار، خبرنگار بازتاب به سراغ یکی از اعضای هیات رئیسه شورای شهر تهران رفت و گفتگویی با وی انجام داد.

در همین راستا زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در خصوص لزوم کشیدن خط مترو تهران به شهرهای اطراف از جمله ورامین و پاکدشت، اظهار داشت: اگر چه امتداد مترو به شهرهای اطراف تهران بخشی از برنامه های مهم و در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اما مساله آن است که ظرفیت در داخل شهر تهران تکمیل نشده و همچنان نیاز به تجهیزات لازم برای تکمیل آن و رفع نا ایمنی های احتمالی و پیشگیری احتمالی از فرسودگی و امثال آن که هزینه های مترو زیادی را در بر دارد، برای آن وجود دارد لذا موضوع مترو یک موضوع بسیار جدی است.

نژاد بهرام در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در صدد است که در آینده نه چندان دور، خطوط مترو را به شهرهای پیرامونی به ویژه پاکدشت و ورامین امتداد دهد تا بدین صورت بار ترافیکی شهر تهران را از طریق خطوط مترو جابجا کند و جمعیتی را که برای کار و اشتغال به تهران می آیند را به مقصد برساند.

وی ضمن تاکید بر اینکه این مساله یک الزام جدی برای مدیریت واحد شهری است، بیان داشت: اما به دلیل هزینه بالای احداث مترو و محدودیت منابع از یک سو و اینکه درون شهر تهران هنوز نتوانسته به ظرفیت کامل مترویی خود برسد، این اقدام با کندی پیش می رود.
این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، در ادامه افزود: مدیریت شهری جدید در صدد آن است که بتواند شهرهای پیرامونی را در اولین فرصت به خطوط متروی موجود منتقل کند و این یکی از طرح های جدی در دست اجرای مدیریت جدید در سطح شهر تهران است.

وی با بیان اینکه طراحی های لازم قبلا صورت گرفته و الان بحث اجرای آن مطرح است، یادآور شد: با توجه به اینکه این مساله در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، امید می رود با تامین منابع این اقدام را در کوتاه مدت به سرانجام برسانیم، البته نمی توانم بگویم در اسرع وقت، چون بیش از 50 درصد منابع باید از طرف دولت و بخشی از آن هم از طریق مشارکت مردمی و سرمایه گذاری هایی که از طرف مردم چه داخلی و چه خارجی، تامین شود و مدیریت شهری در صدد آن است که این منابع را تجمیع کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید