وسایل پزشکی که جرم است/کمبود جدید تجهیزات در بیمارستانها

    کد خبر :161054

رئیس سابق بیمارستان چشم پزشکی فارابی با تایید کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی در بیمارستانهای دولتی از وزارت بهداشت درخواست کرد تا با توجه گرانی ارز درباره برخی تصمیمات تجدیدنظر کند، گفت: واردات و استفاده از برخی تجهیزات پزشکی در کشور جرم است.

به گزارش  تسنیم، محمود جباروند با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی نباید مثلاً وسیله‌ای که در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد در ایران به‌کار گرفت، اظهار داشت: این به معنای آن است که ورود تجهیزات جدید باید طبق ضوابط و اجازه کارشناسی نهاد متولی یعنی وزارت بهداشت باشد.

دبیرکل و رئیس هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: بنابراین ورود هر نوع کالا و تجهیزات پزشکی بدون اجازه و بررسی کارشناسی وزارت بهداشت جرم است.

جباروند تصریح کرد: براین اساس ورود هر نوع تجهیزات پزشکی از جمله در حوزه چشم پزشکی باید به این صورت باشد که این دستگاهها در اختیار مراکز دانشگاهی قرار گیرد و در صورت صلاحدید اساتید و کمیته فنی و پس از بررسی‌ها لازم چنین تجهیزاتی را در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سابق بیمارستان چشم پزشکی فارابی همچنین بر کمبود تجهیزات در بیمارستانها مهر تایید زد و گفت: البته هنوز شاهد گرانی آنچنانی در تجهیزات پزشکی نیستیم ولی وزارت بهداشت باید برای تفاوت‌های افزایش ارز، تجدید نظر کند.

جباروند به دلایل کمبود تجهیزات در بیمارستانها نیز پرداخت و گفت: دلیل اصلی آن عدم پرداخت مطالبات بیمارستانها توسط بیمه‌ها است که باعث می‌شود بیمارستانها نیز بدهی‌های خود به شرکت‌های تجهیزات پزشکی را نتوانند بپردازند و این زنجیره معیوب باعث زیان به بیمار می‌شود.

دبیرکل و رئیس هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: در مجموع با وجود اینکه قیمت تجهیزات پزشکی حداقل در حوزه چشم پزشکی تغییر چندانی در طول 4 سال اخیر نداشتیم ولی بیمارستانها به شدت قدرت خرید آنان برای تامین تجهیزات پزشکی کاهش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید