فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

کاهش جرایم «خشن»/ آخرین آمار تماس‌های مردمی با پلیس

    کد خبر :161049

فرمانده نیروی انتظامی بعد از برگزاری ملاقات‌های مردمی در مرکز 197، اظهار کرد: طی هشت ماهه امسال یک میلیون تماس با سامانه 197 داشتیم. از این تعداد 331 هزار پیام قابل رسیدگی بود که پیگیری‌های آن نیز انجام شد. همچنین 48 درصد تماس‌ها مربوط به انتقاد، 18 درصد پیشنهاد، پنج درصد شکایت و 30 درصد تقدیر بوده است. امسال نسبت به سال گذشته در زمینه تقدیر هشت درصد افزایش داشتیم.

به گزارش ایسنا، حسین اشتری با بیان اینکه مرکز 197 پل ارتباطی بین مردم، پلیس و فرماندهان نیروی انتظامی طی سال‌های گذشته بوده است، گفت: این ارتباط توانسته بخشی از خواسته‌های مردم را برآورده کرده و گوشه‌ای از مشکلات شهروندان را حل و فصل کند.

وی افزود: در سال جاری طی هشت ماه گذشته یک میلیون تماس با مراکز 197 نیروی انتظامی توسط مردم صورت گرفته است. این تماس‌ها یا به صورت تلفنی یا به شکل مکاتبه‌ای بوده است که بیش از 330 هزار پیام قابل رسیدگی و پیگیری بود، این پیگیری‌ها در سراسر کشور پیرو تماس‌ها انجام شده و نتایج خوبی هم در حل مشکلات مردم داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه از طریق سامانه 197 از پیشنهادات، انتقادات و راهکارها مطلع می‌شویم، گفت: سامانه 197 در اجرای ماموریت‌های نیروی انتظامی بسیار موثر عمل کرده است.

اشتری با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته تقدیر از نیروی انتظامی هشت درصد افزایش یافته است، افزود: امیدواریم بتوانیم از طریق این مراکز خواسته‌های به حق و بجای شهروندان را برآورده کنیم تا محیطی سالم، امن و آرام برای مردم رقم بزنیم.

وی در ادامه در مورد میزان پیگیری تماس‌های مردمی، گفت: گاهی برخی موضوعات مربوط به حوزه ما نیست که پیگیری نمی‌شود اما در برخی موارد این مراجعات به مبادی ذیربط ارجاع داده می‌شود ولی اینطور نیست که در پیگیری مشکلات مردم و خواسته‌های شهروندان برخورد سلیقه‌ای باشد چون این درخواست‌ها و مراجعات در سامانه ثبت می‌شود. نهایت اینکه مردم می‌توانند به بازرسی کل ناجا نیز برای پیگیری مشکل مراجعه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد ملاقات‌های مردمی امروز، بیان کرد: در مراجعاتی که امروز داشتیم حدود 50 یا 60 نفر را دیدیم، البته تعدادی از مراجعان با همکاران ما ملاقات داشتند.

اشتری افزود: پیشنهاداتی در مورد عملکرد پلیس نیز اعلام می‌شود. برخی نیز انتقاداتی به عملکرد پلیس دارند و برخی هم تقدیر می‌کنند؛ همه اینها ثبت و پیگیری می‌شود و ما با جدیت دنبال برطرف کردن اشکالات هستیم. امروز برخی از مراجعان از راه‌های دور و حتی از شهرهای مرزی آمده بودند تا مشکل خود را پیگیری کنند. همین موضوع نشان می‌دهد که آنها امید دارند که مشکلات‌شان مورد رسیدگی پلیس قرار می‌گیرد والا این همه وقت را صرف آمدن به اینجا نمی‌کردند.

وی تاکید کرد: مبنای نیروی انتظامی آن است که در کنار مردم باشد و برای آسایش و آرامش شهروندان خدمت کند، این هدف در نیروی انتظامی نهادینه شده است. خوشبختانه با اهدافی که داشتیم نزدیک‌تر شده‌ایم البته هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم. بر اساس نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌ها پلیس در مسیر ایجاد آرامش و آسایش برای مردم حرکت کرده و مردم هم رضایت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مورد وضعیت امنیت کشور تاکید کرد: وضعیت امنیت ما در سراسر کشور بسیار عالی و مطلوب است. در برخی جرایم در تعدادی از شهرها افزایش و در تعدادی دیگر کاهش داریم.

اشتری در مورد گزارش‌های مردمی مربوط به برخورد نامناسب پلیس، اظهار کرد: امروز مواردی هم در مورد برخورد نامناسب پلیس گفته شد. ما با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کنیم. از مراجعه‌کنندگان نیز تشکر می‌کنیم که این موارد را گزارش می‌دهند اما شرایط مامورین و بار زحمتی که بر دوش همکاران ما است باید درک شود. از سوی دیگر همواره به همکاران تاکید داریم که ما خدمتگزار مردم هستیم.

وی در مورد طرح کاهش کیلومتر خودروها در جاده‌ها، گفت: این موضوع مطرح شده و در دست بررسی قرار دارد، زمانی‌که کارهای کارشناسی انجام شود نتیجه آن اعلام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این پرسش که عمده مطالبات مراجعه‌کنندگان در ملاقات امروز مربوط به چه موضوعاتی بود؟ گفت: برخی مراجعه‌کنندگان از اشخاص شکایت دارند، تعدادی نیز از دیر پاسخگویی یا جواب نامناسب شکایت دارند.

اشتری تاکید کرد: برخی اساتید دانشگاه نیز پیشنهاداتی برای بهبود کارهای پلیس دارند. پژوهشگاه پلیس حاضر است که از این پیشنهادات استفاده کند.

وی در پایان در مورد کاهش یا افزایش وقوع جرایم، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه جرایم خشن صورت گرفته است بنابراین جرایم خشن و عمده ، درصدی کاهش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید