بهترین و بدترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن

    کد خبر :160880

وزن کم کردن باید همراه با مصرف سبزیجات بیشتر باشد. اسفناج، کلم، بروکلی و… همگی باید به لیست خریدتان اضافه شوند. سبزیجات با کالری و کربو هیدرات کم و فیبر بالایی که دارند در زمینه کم کردن وزن بالاترین کمک را به شما میکنند، چون هم مغذی اند و هم زودتر احساس سیری ایجاد می کنند.
زمانی‎که در حال وزن کم ‎کردن هستید، رژیم شما به نوعی یک عمل متعادل‎کننده محسوب می‎شود، به این معنا که از یک‎سری غذا‎ها باید پرهیز کنید و بر‎عکس یک‎سری از غذاها را باید بیشتر بخورید. فقط باید حواس‎تان باشد که بعضی غذا‎ها به کم‎ شدن وزن کمک می‎کنند و بعضی از آن‎ها چاق‎کننده‎اند. خوب اول به غذاهایی نگاه می‎اندازیم که باید بیشتر بخوریم:

تخم‎مرغ

خوردن تخم‎مرغ بیشتر، باعث کم‎ شدن وزن شما می‎شود. چون تخم‎مرغ سرشار از پروتئین و چربی‎های مفید است و در رسیدن به احساس سیری زودتر و طولانی‎تر کمک می‎کند. پس با این ماده‎ غذایی دوست باشید و به هر شکل که دوست دارید مصرفش کنید!

برگ‎های سبزیجات

وزن کم‎ کردن باید همراه با مصرف سبزیجات بیشتر باشد. اسفناج، کلم، بروکلی و… همگی باید به لیست خریدتان اضافه شوند. سبزیجات با کالری و کربو‎هیدرات کم و فیبر بالایی که دارند در زمینه کم‎کردن وزن بالاترین کمک را به شما می‌کنند، چون هم مغذی‎اند و هم زودتر احساس سیری ایجاد می‎کنند.

ماهی تن

خوردن این ماهی به کم ‎شدن وزن‎تان کمک می‌کند به شرط اینکه آن را با مایونز مصرف نکنید. پروتئین این ماهی بالا و چربی و کالری آن کم است.

حبوبات

در بین حبوبات عدس، لوبیا قرمز و لوبیا سیاه بیشترین اثر را در کم ‎کردن وزن دارند. این حبوبات سرشار از فیبر و پروتئین‎اند و احساس سیری طولانی‎تری ایجاد می‎کنند.

و اما غذا‎های خوشمزه‎ای که باید از آن‎ها پرهیز کنید:

سیب‎زمینی سرخ‎کرده

از همین الان این خوراکی باید از لیست شما حذف شود. اگر علیرغم تلاش برای وزن کم‎ کردن، نتوانسته‎اید نتیجه قابل توجهی به دست بیاورید دلیلش همین سیب‌زمینی سرخ‎کرده است. با وجود اینکه این خوراکی از سیب‎زمینی درست می‎شود، ولی خواص مفید چندانی ندارد. چون پر از روغن‎ است و احتمالا حاوی ماده‎ای به ‎نام آکریلامید که به سرطان مربوط است.

سوپ کنسروی

اگر به یک دلیل بتوانیم این محصول را رد کنیم آن دلیل این‎است که این غذای کنسروی محتوی سدیم فراوان است که عامل بی‎چون‎و‎چرای چاقی است.

غذاهای یخ‌زده

این غذاها به‎خاطر استفاده آسانی که دارند خیلی محبوب‎اند، ولی چون حاوی مواد محافظتی از جمله نمک هستند چاق‎کننده‎اند. پس تا جایی که ممکن است از مصرف آنها خودداری کنید و به غذاهای خانگی رو بیاورید.

سودا

مطمئن باشید چیزی به نام سودای رژیمی وجود ندارد. سودا دشمن واقعی نقشه شما برای وزن کم‎ کردن است. گرچه سودا کالری زیادی ندارد ولی همان کالری اندک و شکر فراوانش اشتهای شما را برای پرخوری زیاد می‎کند.

نان سفید

ظاهرا نانی که باید از خوردنش اجتناب کنید، رایج‎ترین نان است. اما چاره‎ای نیست، برای وزن کم‎ کردن شاید لازم باشد از خیلی از چیزهایی که عمری با آن‎ها دوست بوده‎اید دست بکشید و نان سفید یکی از آن‎ها‎ست. چون مقدار گلوکز این نان بالاست، معلوم است که قند اضافی دارد که باعث چاقی می‎شود. پس از هم‎ اکنون نان سبوس‎دار مثل نان آرد بادام مصرف کنید و دور نان‎های سفید را خط بکشید.

منبع: سلامتیسم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید