شیوع درمان‌های غیرعلمی چاقی/ در قرن اپیدمی مخرب چاقی هستیم

    کد خبر :160722

رییس کنگره پیشگیری و درمان چاقی گفت:درمان های غیرعلمی چاقی در ایران بسیار زیاد است و گاهی شاهدیم که در رسانه ها نیز تبلیغاتی می شود که غیر علمی است، امیدواریم درمان علمی بیشتر شناخته شوند.
دکتر علیرضا خلج رییس کنگره پیشگیری و درمان گفت: قرن حاضر قرن اپیدمی بزرگ و مخرب چاقی است و می‌بایست تلاشهای زیادی در زمینه پیشگیری و درمان آن انجام شود.
وی افزود: جراحی های چاقی تبدیل به یکی از درمان های موثر در زمینه چاقی شده است و بیمارانی که چاقی مفرط دارند به نوعی معلول به شمار می روند.

خلج اظهار کرد: افزایش بیش از حد چاقی در جامعه سبب افزایش جراحی‌های چاقی شده است و اکنون این موضوع به حدی مهم شده است متخصصان تغذیه و غدد، افرادی که چاقی مفرط دارند را به جراحان چاقی ارجاع می دهند. در حال حاضر جراحی‌های چاقی از پنج ساعت به چهل دقیقه کاهش یافته و ریسک عمل نیز پایین آمده است.

وی ادامه داد: برگزاری همزمان کنگره جراحی چاقی همزمان با پیشگیری باعث خوشنودی است. تمام ارگان های بدن در چاقی موثر است و لاغری نیازمند همکاری همه‌ی اعضا است.

به گزارش مهر، خلج گفت: درمان های غیرعلمی در ایران بسیار زیاد است و گاهی شاهدیم در رسانه ها تبلیغاتی می شود که غیر علمی است که وظیفه‌ی انجمن هاست که این نکات را متذکر شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید