درختان شهرها عامل کاهش بروز آسم ناشی از آلودگی هوا

    کد خبر :160425

آلودگی هوای شهر می تواند عامل بروز بیماری آسم باشد اما طبق یافته های جدید مطالعاتی، وجود درختان متعدد در شهرها ممکن است این ریسک را کاهش دهند.
محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه گیاهان شهرها با سلامت تنفس مرتبط هستند.

ایان آلکوک، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اکستر، در این باره می گوید: «ما می دانیم که درختان موجب از بین رفتن آلاینده های هوا می شوند اما در برخی موقعیت ها، درختان می توانند با ایجاد ذرات متمرکز مانع از پراکندگی آنها از طریق باد شوند.»

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های بیش از ۶۵۰ هزار مورد بستری شدن در بیمارستان به دلیل آسم را که در بین ساکنان شهری در انگلستان در طول ۱۵ سال اتفاق افتاده بود را آنالیز کردند.

محققان دریافتند به ازای هر ۳۰۰ اصله درخت در هر کیلومتر مربع حدود ۵۰ مورد بروز آسم اورژانسی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کمتر بود.

یافته ها نشان می دهد کاشت درخت می تواند آسیب ها و مضرات آلودگی هوا را کاهش دهد و گیاهان شهری بیش از آنکه مضر باشند، برای سلامت فایده دارند.

به گزارش  مهر، آلکوک در ادامه می افزاید: «فضاهای سبز و باغ ها با کاهش ریسک بستری شدن به خاطر آسم در مناطق با آلودگی پایین مرتبط هستند، اما در فضاهای شهری با آلودگی بالا، این کاهش ریسک مشاهده نشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید