چاقوی زنجانی هم تحت تاثیر واردات قرار گرفت

    کد خبر :160301

مستندی گفت:با واردات بی رویه چاقو از چین، ساخت چاقو‌های معروف زنجان کاهش یافته و تولید کنندگان رغبت چندانی به تولید این محصول ندارند.

محمود مستندی عضو اتاق بازرگانی زنجان اظهار کرد:معدن سرب و روی انگوران یکی از معادن قدیمی کشور است که هم اکنون در حال بهره برداری از روی هستند.

وی با بیان اینکه شکل نوین استخراج از معادن مذکور به اواخر دهه ۴۰ باز می‌گردد ،افزود:این معادن در نوع خود از بزرگ‌ترین معادن خاورمیانه و از پرعیارترین کانسار‌های روی و سرب جهان به شمار می‌آید.ظرفیت تولید سالانه آنها ۷۰۰ هزار تن اکسید سرب ، روی ، مخلوط سولفوره سرب و روی است که این میزان تولید برای کارخانه‌های تولید شمش سرب و روی به کار گرفته می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی زنجان بیان کرد:به دلیل برداشت بی رویه از معادن روی انگوران ذخائر این معادن کاهش یافته و وزارت صنعت و معدن برداشت از این معادن را سهمیه بندی کرده است. این امر نیز باعث شده تا کارخانه‌های موجود با ۳۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار باشند.

مستندی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باعث اختلال در روند تولید شده است، ادامه داد:کاهش نقدینگی، کمبود مواد اولیه و مشتری از مشکلات اصلی برای تولید کنندگان حاضر در این زمینه به شمار می روند، این در حالیست که حل این مشکلات می‌تواند بار سنگینی از بیکاری و رکود را از اقتصاد کشور بردارد.

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه با واردات بی رویه چاقو از چین، ساخت چاقو‌های معروف زنجان کاهش یافته و دیگر تولید کنندگان رغبت چندانی به تولید این محصول ندارند،گفت: هرچند برای رونق گرفتن این موضوع ،ایجاد شهرک صنعتی تخصصی تولیدات ؛چاقو، قیچی، تیغ‌های جراحی و سایر تیغه‌های برش با تکنولوژی روز دنیا در دستور کار قرار گرفته بود اما بعد از تغییرات مدیریتی ،این مهم به فراموشی سپرده شد.

به گزارش افکارنیوز،مستندی با اشاره به نیاز دولت برای سرمایه گذاری در بخش مکانیزه کردن کشاورزی استان زنجان ، تصریح کرد: سنتی بودن کشت محصولات کشاورزی ، خشکسالی و کم آبی‌های اخیر نیاز به تغییر در شیوه کشت را ایجاب می کند.البته در این میان افزایش آگاهی کشاورزان از شیوه‌های نوین و مکانیزه کردن شیوه‌های آبیاری ؛ گام مثبتی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود.

وی با تاکید بر نداشتن زیرساخت‌های مناسب برای توسعه صنعت گردشگری در این استان تاکید کرد:ظرفیت‌های های بسیار خوبی در زمینه گردشگری استان وجود دارد، گنبدسلطانیه و غار کتله خور هرساله میزبان توریست‌های خارجی و داخلی بسیاری است.بنابراین باید برای افزایش گردشگری زیرساخت های لازم در این استان مهیا شود.

مستندی در پایان با اشاره به حضور نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در کشور عراق و ترکیه برای هماهنگی بهتر واردات و صادرات ،گفت: اقدامات صورت گرفته برای افزایش هماهنگی مبادلات اقتصادی به علت مشکلات اخیر سیاسی موجود در عراق و ترکیه به حاشیه رانده شده و این نشان از ضرورت اجرای امنیت سیاسی به منظور استمرار در روابط تجاری کشور دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید