کشف یک کیلو طلای قاچاق از یک مسافر

    کد خبر :160153

ماموران گمرک بازرگان از بدن یک مسافر ورودی مقدار یک کیلو و 100 گرم طلای کار شده قاچاق کشف کردند.

این مقدار طلا در قسمت های مختلف بدن این مسافر از جمله دور کمر چسبانده شده بود و این مسافر قصد داشت این مقدار طلای کار شده را به صورت غیر قانونی وارد کشور کند.

ماموران گمرک بازرگان در بازرسی و کنترل مسافران ورودی در مرز به این مسافر مشکوک و در بررسی های بیشتر به کمک تجهیزات کنترلی متوجه می شوند که در بدن این فرد اشیایی جاسازی شده و مسافر قصد داشته به صورت غیر قانونی وارد کشور کند.

این سومین بار است که ماموران گمرک بازرگان در طول یک ماه اخیر موفق به کشف طلای قاچاق می شوند؛ پیش از این ماموران گمرک مقدار 4 کیلو طلای کار شده را در دو عملیات جداگانه کشف کرده بودند.

به گزارش ایرنا، ایران یکی از قطب های مصرف طلا در جهان به شمار می رود که بخشی از طلای مورد نیاز آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود اما در سال های اخیر به دلیل رکود در صنعت طلا و جواهر کشور که دست اندرکاران این صنعت آن را ناشی از مالیات 9 درصدی ارزش افزوده در این بخش می دانند، قاچاق طلای ساخته شده به ایران افزایش یافته در حالی که طبق قانون، واردات انواع طلای ساخته شده به کشور ممنوع است.

هند، هنگ کنگ، تایلند، ایتالیا، ترکیه و حتی آمریکا از کشورهایی هستند که قاچاق طلا از مبداء آنها به ایران انجام می شود.

به گفته محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، عمده طلای وارداتی، قاچاق است اما نکته قابل تامل اینکه بسیاری از اینگونه طلاها از نظر عیار، استاندارد نیستند و خلوص طلا در این مصنوعات کمتر از حد استاندارد است.

بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در 9 ماه سال 2017، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و تخلفات رتبه دوم را کسب کرده است .

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید