واکنش اژه‌ای به صحبت‌های احمدی‌نژاد، با اشاره به حکایتی درمورد «لاتِ فحاشی که هیچ کس به وی توجهی نمی کرد»

    کد خبر :160023

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هیچ کس از شهرستان طالقان بازداشت نشده است و فقط در شهرستان نظر آباد چند نفر تحت تعقیب هستند.

به گزارش انتخاب؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با تبریک سالروز امامت امام زمان (ع) اظهار داشت: میلاد پیامبر و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را تبریک می گویم و همچنین به بازماندگان زلزله استان کرمانشاه تسلیت عرض می‌کنم و از تمام قشرهای جامعه که نوع دوستی خود را نشان دادند، تشکر می کنم.

وی افزود: از سایر نیروهای حاضر در صحنه از جمله سپاه، ارتش، هلال احمر هم تشکر می کنم و همه باید سعی کنیم از آلام بازماندگان کم کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: باید در مرحله اول مسکن و نیازهای اولیه زلزله زدگان را تامین کنیم.

وی افزود:با کمال تاسف موادمخدر رو به افزایش است و از ابتدای سال 96 تا آبان ماه، بیش از 221 هزار کیلو از انواع موادمخدر کشف شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: 10 هزار و 9 نفر با آزادی مشروط از زندان آزاد شدند و میزان مجازات 10 هزار و 70 نفر با عفو کم شده است و 3 هزار و 41 نفر نیز با عفو مشروط آزاد شدند.

وی گفت: میزان تماس‌ها با قوه قضاییه از طریق تلفن گویا بالا است که برخی انتقاد و پیشنهاد دارند و در مجموع تماس ها رو به افزایش است و در آبان ماه 136 هزار تماس از طریق وب داشتیم که بیشتر مربوط به نفقه و خانواده بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در مورد اعضای شورای شهر طالقان گفت: هیچ کس از شهرستان طالقان بازداشت نشده است و فقط در شهرستان نظر آباد چند نفر تحت تعقیب هستند.

وی در رابطه با تعاونی اعتباری کاسپین گفت: قرار بود 8 تعاونی منحل و موسسه کاسپین امورات آن ها را پیگیری کند، البته برخی مدیران تعاونی های اعتباری از جمله فرشتگان در بازداشت هستند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:این پرونده دو بخش دارد یکی بخش شناسایی اموال و بازگرداندن اموال به سپرده گذاران که با سرعت در حال اجرا است و دومی تعیین تکلیف سپرده گذاران است که طی برگزاری جلساتی قرار شد خط اعتباری با نظارت در اختیار برخی موسسات و بانک ها قرار دهند تا سپرده ها تعیین تکلیف شوند و بر این اساس قرار شد که به سپرده گذاران کاسپین تا 200 میلیون و موسسه افضل توس و دو موسسه دیگر تا سقف 100میلیون پرداخت شود.

وی گفت:با این روند سپرده 98 درصد سپرده گذاران تعیین و تکلیف می شود.

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با سخنرانی محمود احمدی نژاد و صحبت در رابطه با رئیس قوه قضاییه و برادرانش که به گفته مسئولان خلاف است، چرا قوه قضاییه ورود پیدا نمی کند؟ گفت: روزی یک لاتی که هیچ کس به وی توجهی نمی کرد به میدان شهر آمد و شروع کرد به فحاشی و برخی مردم جمع شدند که ببینند که این فرد چه می گوید، حکیمی از این میدان رد می شد و گفت این فرد این کارها را می کند که دیده شود و اگر ما متوقف شویم این فرد به منظور خود رسیده است.

وی ادامه داد: برخی افراد زبانشان به دورغ باز شده و زبانشان هرز شده است و عده ای دیگر خودشان را بالاتر از بقیه می دانند و انسان نمی‌تواند در مورد آن ها نظر دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: یک مورد از صحبت های این آقا را شنیدم، در این صحبت های 40 دقیقه‌ای حقیقتا 10ها دروغ خلاف واقع و گنده گویی و دورغ نسبت به افراد گفته شده است.

وی گفت:به عنوان مثال احمدی نژاد گفته که در کل دنیا زندان، پزشکی قانونی و ثبت در دولت قرار دارد که باید پرسیده شود شما تحقیق کرده‌اید؟

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد:بی پایه صحبت کردن احمدی نژاد شهره عام و خاص شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: احمدی نژاد می گوید این مواد خلاف قانون اساسی به قوه قضاییه وصل است و یعنی می‌گوید مجلس و شورای نگهبان اشتباه می کنند و در جایی دیگر می گوید تنها قوه قضاییه است که 38 سال از آن نقد نشده است و بعد مجری از وی می پرسد که از قوه قضاییه که زیاد نقد شده است که احمدی نژاد پاسخ می دهد حتما آن زمان خوب عمل کرده است.

وی گفت: ما به یاد داریم از همان ابتدا از قوه قضاییه نقد می کردند، حتی فحش هم می دادند. همین بنی صدر کلی از قوه قضاییه نقد کرده است و اسناد هم موجود است و حتی صحبت های این افراد هم کلی نقد است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: خود احمدی نژاد می گوید روزی قوه قضاییه خوب عمل می کرده و امروز بد شده است که باید گفت نباید شخصی عمل کرد و مقداری برای مردم شعور قائل شویم، زیرا مردم دروغ و راست را متوجه می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: این فرد می گوید امور زندان ها چه ربطی به قوه قضاییه دارد و اوایل انقلاب بدون توجه حقوقی مصوبه ای داشت که همین طور بلاتکلیف باقی مانده است، یعنی با این حرف شورای انقلاب متوجه نمی شود که چه چیزی درست است؟

وی افزود: شورای انقلاب بر اساس حکم امام راحل تایید شد و سازمان زندان ها در 6 بهمن سال 64 با رای مجلس به قوه قضاییه سپرده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید