محمدرضا میر تاج‌الدینی: برای حمایت از احمدی‌نژاد ابراز پشیمانی نمی‎کنم/ احمدی نژاد در حال ایجاد تشنج در جامعه است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۱
    کد خبر :159946

محمدرضا میر تاج‌الدینی، معاون پارلمانی دولت دهم تاکید کرد که از حمایت محمود احمدی‎نژاد در رسیدن به قدرت در دولت‎های نهم و دهم ابراز پشیمانی و ندامت نمی‎کند چرا که از حاشیه های او حمایت نکرده از این رو اشتباهی انجام نداده است.
این روزها شاهد هستیم که احمدی‌نژاد و اطرافیان او به‌محض احضار قانونی توسط قوه قضائیه صحبت از سند یا نواری به میان می‌آورند که در صورت انتشار فساد اقتصادی و سیاسی برخی از سیاسیون رده‌بالا نظام جمهوری اسلامی برای مردم مشخص خواهد شد.

طرح چنین مباحثی به امروز مربوط نمی‌شود و در زمان دولت نهم و دهم بارها مورداشاره قرار گرفت. اساساً حلقه نزدیک به احمدی‌نژاد و شخص او بر این اعتقاد هستند که بهترین دفاع، حمله است. دراین‌باره هم می‌توان به بیشترین شکایت علیه رسانه‌ها در دولت او اشاره کرد، علاوه بر این در مناظره‌های سال 88 مشاهده شد که عادی‌ترین مسائل توسط احمدی‌نژاد برجسته می‌شد. اکنون نیز در برابر اسنادی که نشان از فساد در دولت نهم و دهم دارد و در مواردی هم به نزدیک‌ترین افراد او اتهاماتی وارد می‌شود، با ژستی حق‌به‌جانب حمله را جایگزین دفاع کرده است.
محمدرضا میر تاج‌الدینی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی دولت احمدی‌نژاد در رابطه با اهداف احمدی‌نژاد از روند پیش گرفته فعلی گفت: با حرکت‌های اخیر احمدی‌نژاد موافق نیستیم و آن‌ها را نوعی فضاسازی و ایجاد تشنج در جامعه می‌دانم. مسائلی هم که درباره اطرافیان او پیش‌آمده، باید مسیر خود را مانند تمام ملت ایران طی کند. بدون هیچ قضاوتی درباره ماهیت پرونده‌های قضایی باید تأکید کرد که روش‌های در پیش‌گرفته شده، کار را بدتر خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: همگی در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و راه‌های مختلفی درباره تظلم خواهی وجود دارد و واقعا نمی‌دانم آقای احمدی‌نژاد در این کارها به جزء حلقه خاصی که دور او هستند چه کسانی را مورد مشورت قرار می‌دهد زیرا هیچ‌یک از اعضای کابینه او دیگر نزدیک به احمدی‌نژاد باقی نمانده‌اند امیدوارم آقایانی که احتمال اثرگذاری نظراتشان وجود دارد – صحبت‌های ما که تأثیر ندارد- او را متقاعد سازند که این رفتارها درست نیست و تأثیر مثبتی در جامعه برجا نمی‌گذارد. از سوی دیگر مسئله نظام جمهوری اسلامی بالاتر از همه افراد و شخصیت‌ها قرار دارد و باید مصلحت آن را در نظرگیریم تا مخالفان به سوءاستفاده نپردازند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در رابطه با مخاطبان احمدی‌نژاد اظهار داشت: احمدی‌نژاد بر این تصور است که با این کار مردم را به سمت خود جذب می‌کند درحالی‌که مردم از این رفتارها خسته شده‌اند، درگیری در سطح گروه‌های سیاسی و افراد مورد خوشایند جامعه نیست. احمدی‌نژاد با آن حلقه محدود خود باقی‌مانده و با تفکر آن‌ها و توهم پیش‌آمده مبنی بر پسند مردم پیش می‌روند. از طرف دیگر مشاهده می‌شود که رسانه‌های خارج نشین این موارد را بزرگ می‌کنند. آقای احمدی‌نژاد نباید به‌جایی برسد که نظرات او را تنها رسانه‌های بیگانه نقل کنند.

معاون پارلمانی دولت دهم در خصوص انتها روند در پیش‌گرفته شده نیز گفت: مشخص نیست.

به گزارش نامه نیوزاو همچنین درباره مسئولیت هواداران دولت نهم و دهم بابت پیش آمدن چنین شرایطی توضیح داد: هواداران احمدی‌نژاد انقلابی‌ها و عموم مردم بودند که نیروهای انقلابی و اصولگراها مدت‌ها است از این کارها جداشده‌اند و هیچ حمایت و تائیدی ندارند. عده قلیلی از هواداران خاص او مانده که اکثر آن‌ها بین احمدی‌نژاد و نظام، نظام را انتخاب خواهند کرد.

وی در این رابطه که چرا اصولگرایان سیاستمدار هوادار احمدی‌نژاد چنین روزی را پیش‌بینی نکرده بودند، تصریح کرد: درمیان رجال سیاسی برای خیلی تغییر رفتار پیش می‌آید؛ یعنی در دوره‌ای موردحمایت بودند و زمانی دیگر به‌جاهای حساسی رسیدند. این چهره‌ها در هر دو گروه وجود دارد؛ بنابراین ملت آبدیده شده است هرکس مسیرش را از اصل نظام و انقلاب جدا کند به‌راحتی او را کنار می‌گذارند این را از امام آموخته‌اند کسی بالاتر از قائم‌مقام رهبری نمی‌شود که امام وقتی دید از مسیر انقلاب فاصله می‌گیرد او را کنار گذاشت.

این نماینده سابق مجلس در خصوص توقع عذرخواهی از مردم درباره حمایت از احمدی‌نژاد، افزود: اخیراً مستند قائم‌مقام که از سوی حوزه هنری پخش می‌شود را مشاهده کرده‌ام که خود یکی از نمونه‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. برخی افراد در طول زمان مواضعشان تغییر می‎کند و این امر قاعده‌ای است که در مورد همه صدق می‌کند. اصولگرایان رجال سیاسی را در مسیر انقلاب می‌پذیرند و هر فرد یا گروهی که رفتار سیاسی خود را تغییر دهد از آن‌ها جدا می‌شوند و مواضع خود را هم اعلام می‌کنند.

معاون پارلمانی دولت دهم در پاسخ به این سؤال که آیا او حاضر انتخاب اشتباه درباره حمایت از احمدی‌نژاد ابراز پشیمانی و ندامت کند: جریان اصولگرا درباره هر فردی که دچار اشتباه شود به‌صراحت موضع می‌گیرد و آن را اعلام می‌کند که برفرض تا فلان زمان موردحمایت آنان قرار داشته و دیگر چنین نیست. در رابطه با احمدی‌نژاد هم وضع به همین شکل است تاز مانی که ایشان در مسند خدمت بود و طرح‌های اقتصادی خوب مانند مسکن مهر، یارانه‌ها و سایر خدمات به مردم داشت، حمایت می‌کردیم و هنوز هم موردحمایت است، اما از حاشیه‌ها نه در آن زمان و نه اکنون حمایتی صورت نمی‌گیرد.

وی دراین‌باره افزود: درصورتی‌که حاشیه‌های احمدی‌نژاد موردحمایت قرار می‌دادم، مطرح می‌کردم که اشتباه انجام دادم ولی این کار را نکردم. همین انتظار را از جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی داریم چطور آن‌ها هم برای آقای کروبی و میرحسین موسوی سنگ تمام گذاشتند و در رفتارهای سیاسی حتی در برابر نظام ایستادند، آیا به‌اشتباه خود اعتراف کردند؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید