آل‌خلیفه درصدد کشتن تدریجی آیت‌الله عیسی قاسم است

    کد خبر :159817

یکی از معارضان بحرینی با اشاره به این موضوع که آیت‌الله عیسی قاسم طی مدت اخیر ۳۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده، گفت که آل‌خلیفه درصدد کشتن تدریجی آیت‌الله عیسی قاسم است.

منطقه الدراز محل سکونت آیت الله عیسی قاسم مرجعیت و رهبر شیعیان و انقلاب بحرین از خرداد 1395 و منزل ایشان مشخصاً از خرداد 1396 در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه‌اند.

به‌علت محاصره منزل و منطقه و قرار گرفتن ایشان در اقامت اجباری، بارها در طول این مدت روند درمانی ایشان با مشکلات فراوان روبه‌رو شده است.

از یکشنبه‌شب وضعیت جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم رو به وخامت رفته و طبق اعلام فعالان بحرینی اقدام مؤثری برای درمان شیخ عیسی قاسم صورت نگرفته است.

“ابراهیم العرادی” پزشک و معارض بحرینی در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت جسمانی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به گفت‌وگو پرداخت.

آیت‌الله عیسی قاسم 30کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است

وی در این مصاحبه گفت: یکشنبه‌شب بود که خبر فوری وخیم شدن اوضاع جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم منتشر شد و بنا بر خبری که به ما رسیده، آیت‌الله عیسی قاسم بیش از 30 کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است. کاهش شدید وزن از جمله بیماری‌هایی است که آیت‌الله عیسی قاسم در دوران اقامت اجباری بدان مبتلا شده است و طی مدت اقامت اجباری هیچ‌گونه معاینه‌ای از وی انجام نشده است.

آل‌خلیفه درصدد کشتن تدریجی آیت‌الله عیسی قاسم است

این معارض بحرینی گفت: نیتی وجود دارد که شیخ عیسی قاسم را به‌تدریج از بین ببرند چون تا کنون شاهد هیچ‌گونه واکنشی از سوی وزارت بهداشت و وزارت کشور بحرین نبودیم و چه‌بسا هماهنگی میان تمامی سازمان‌های آل‌خلیفه برای کشتن تدریجی آیت‌الله عیسی قاسم وجود دارد. وی در دهه هفتاد از عمر خود به‌سر می‌برد و با وجود تمام فشارهای روحی که به وی وارد می‌شود همچنان صبر پیشه کرده است و غیرممکن است که آیت‌الله عیسی قاسم حتی یک گام در برابر نظام حاکم عقب‌نشینی کند.

العرادی اضافه کرد: امروز باید این سؤال مطرح شود که؛ سازمان‌های بین المللی کجا هستند؟ چرا صلیب سرخ، سازمان حقوق بشر و سازمان پزشکان بدون مرز واکنشی نشان نمی‌دهند؟ آیت‌الله عیسی قاسم علاوه بر آنکه نیاز فوری به یک کادر پزشکی کامل دارد باید به‌صورت کامل آزاد شود. وی در حال حاضر از فشار خون، قند و مشکلاتی در قلب رنج می‌برد و وی نیاز ضروری به معاینه‌های دوره‌ای دارد.

پادشاه بحرین مسئول هرگونه وخیم‌تر شدن اوضاع جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم است

وی افزود: ما به‌عنوان مخالفان بحرینی، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین را مسئول هرگونه وخیم‌تر شدن اوضاع جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم می‌دانیم. امروز سلامتی شیخ مهمترین موضوع بوده و می‌بایست کادرهای پزشکی در منزل ایشان مستقر گردند.

ضرورت حضور کادر پزشکی بین‌المللی برای مداوای آیت‌الله عیسی قاسم

این معارض بحرینی در پاسخ به سؤال دیگری درباره عدم اطمینان خانواده آیت‌الله عیسی قاسم به پزشکان رژیم آل خلیفه گفت: این موضوع کاملاً درست است. ما شاهد آن بودیم که بیماران متعددی در بیمارستان از سوی پزشکان وابسته به رژیم آل‌خلیفه شکنجه شدند و امروز هیچ مشخص نیست که این پزشکان چه مشکلاتی را برای آیت‌الله عیسی قاسم به‌بار بیاورند و چه‌بسا تزریقات مرگباری را به‌روی وی انجام دهند. حضور یک کادر پزشکی بین‌المللی متخصص برای مداوای آیت‌الله عیسی قاسم یک ضرورت است.

پادشاه بحرین به‌دنبال انتقام‌گرفتن از نمادهای ملت است

به گزارش تسنیم،وی افزود: امروز حمد بن عیسی آل‌خلیفه بدون هیچ‌گونه مشروعیتی درحال حکمرانی بر بحرین است و به همین دلیل می‌خواهد از بزرگترین نمادهای مردم بحرین که آیت‌الله عیسی قاسم و شیخ علی سلمان، دبیرکل حزب الوفاق بحرین می‌باشند انتقام بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید