اقرار تاریخی شرکت های دخانیات در آمریکا

    کد خبر :159670

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری فرانسه، شرکت های عمده تولید کننده دخانیات در آمریکا 11 سال پس ازحکم یک قاضی فدرال بالاخره اقرارکردندکه مصرف سیگار به طور میانگین روزانه جان یک هزار و 200 آمریکایی را می گیرد.

گلدیس کسلر(Gladys Kessler) در سال 2006 و در حکمی یک هزار و 682 صفحه ای اعلام کرد که شرکت های تولیدکننده دخانیات دهه هاست که مردم را در مورد خطرات استعمال دخانیات فریب می دهند.

این قاضی درحکم خود به این شرکت ها دستور داد که اطلاعیه هایی در مورد ارتباط دخانیات و سلامتی منتشر کنند. با این حال و در پی اعتراض شرکت های دخانیات، متن دقیق این اطلاعیه ها نهایی نشد.

دولت آمریکا وشرکت های مزبور در سال 2014 توافق کردند که آگهی های مورد نظر دادگاه به مدت یک سال در روزنامه های پرتیراژ روزهای یک شنبه، ساعات پربیننده تلویزیون و همچنین بسته بندی های سیگار به اطلاع عموم برسد.

درآگهی که در روزنامه های یک شنبه (5 آذر) منتشر شد با اشاره به دستور دادگاه فدرال به چهار شرکت دخانیات آمریکا آمده است: استعمال دخانیات به طور میانگین 1200 آمریکایی را در روز می کشد.

درادامه این آگهی آمده است: هر سال تعداد افرادی که بر اثر استعمال دخانیات می میرند از مجموع تلفات ایدز، قتل، خودکشی، مواد مخدر، تصادفات و مشروبات الکلی بیشتر است.
در این آگهی به بیماری های ناشی از استعمال دخانیات نیز اشاره شده است.

به دستور دادگاه تا آوریل 2018 آگهی های بیشتری در روزنامه های بیش از 50 شهر بزرگ آمریکا منتشر خواهد شد.

منبع:ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید