کسب و کارهای نوین فناوری اطلاعات در حال تسخیر فضای اقتصاد است

    کد خبر :159372

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کسب و کارهای نوین رشد فناوری و توسعه زیرساخت‌ها در ICT در حال تسخیر و تثبیت خود در صحنه‌های اقتصادی همه کشورهاست و سهم این بخش در اقتصاد جهان به سرعت در حال افزایش است.
غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست صبحانه کاری اعضا و هیات رییسه اتاق ایران با محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وزیر با تمام ظرفیت وزارتخانه در این جلسه حضور یافته‌اند، گفت: در روند حرکت فعلی اقتصاد ما شاهدیم که آنچه به عنوان یک کار شتابان در حال انجام است رشد فناوری و تسخیر بلاشک فعالیت های اقتصادی توسط این حوزه است.

وی افزود: اگر تا دیروز در سطح ارزیابی های جهانی شرکت‌های بزرگ مثل جنرال الکتریک و سونی و سامسونگ را ارزیابی می‌کردند، امروز در یک فاصله کوتاهی این طبقه بندی کاملا تغییر یافته و الان در ارزیابی‌های جدید شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و آمازون مطرح می‌شود.

شافعی اظهار داشت: کسب و کارهای نوین رشد فناوری و توسعه زیرساخت‌ها در ICT در حال تسخیر و تثبیت خود در صحنه های اقتصادی همه کشورهاست و سهم این بخش در اقتصاد جهان به سرعت در حال افزایش است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: ما در ایران نیاز به جبران مافات در این ارتباط را داریم و با توجه و حمایت جدی از سوی مسئولان امر بخش اقتصادی با یک حرکت مناسب در این راستا حرکت کند. اطلاعات و توسعه کسب و کارهای نوین در کنار نیروهای جوان کشور را دریابیم و نسبت به بهبود فضای کسب و کار در این حوزه و جلوگیری از مسائل و مصائب مسائل اقتصادی مثل انحصارات و حذف رانت ها توجه جدی در روند حرکت این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: البته در این زمینه و در مقابل تغییرات مقاومت‌هایی وجود دارد، ولی خدا رو شکر در کشور ما این موضوع از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار شده و می توان علیرغم همه مسائل پیش رو در این حوزه می توان به توفیقات خوبی دست یافت.

شافعی با بیان اینکه امیدواریم بخش خصوصی در این بخش مورد توجه وزارت ارتباطات قرار گیرد، گفت: امیدواریم با یک تعامل سازنده در این حوزه توفیقات لازم را به دست آوریم.

وی افزود: اتاق ایران در نظر دارد که استارت آپ ها را مورد توجه جدی قرار دهد و اتاق ایران تصمیم گرفته است که هم توجه حدی و هم کمک های معنوی جدی را مخصوصا در سطح اتاق های کشور مورد توجه قرار دهند و اتاق آماده حرکت جدید در این حوزه با کمک وزارت ارتباطات است.

به گزارش  فارس، شافعی اظهار داشت: ما از وزارتخانه تقاضا داریم که در این حوزه یعنی حوزه کسب و کارهای جدید و استارت آپ ها از نظرات تشکل های بخش خصوصی استفاده شود، تا اجرای برنامه ها با مشکل مواجه نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید