ساخت روزانه “۴۰۰ کانکس” برای اسکان زلزله‌زدگان

    کد خبر :159222

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه روزانه “۴۰۰ کانکس” برای اسکان زلزله‌زدگان غرب‌کشور می‌سازد، گفت: به ۳۱ سپاه استانی ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت‌های موجود بازسازی روستاهای زلزله‌زده را بر‌عهده بگیرند.

به گزارش بازتاب ، به‌نقل از روابط‌عمومی سپاه فجر استان فارس، سردار رمضان شریف در حاشیه سفر به شهرستان ارسنجان استان فارس فعالیت‌های​ این نهاد را در زمینه امدادرسانی، بازسازی و احیاء مناطق زلزله‌زده غرب کشور تشریح کرد.

وی افزود: سپاه پس از حضور در فرایند امدادرسانی در زلزله بم و براساس تجربیات کسب شده در این زلزله دستورالعملی را برای نحوه واکنش به بلایای طبیعی تدوین کرد که در زلزله ورزقان تمرین و اصلاح و بر این اساس، سپاه با یک چشم‌انداز روشن وارد فرایند امداد‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه شد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه براساس این دستورالعمل 3 مرحله اصلی را برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در دستور کار قرار داده است، گفت: در مرحله اول و ساعات ابتدایی وقوع زلزله یگان‌های نیروی زمینی سپاه و نیروهای بسیجی محلی به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و با کمک نیروی هوافضای سپاه انتقال مجروحان و امدادگران انجام شد. در مرحله دوم بیمارستان‌های ثابت و صحرایی سپاه که در ایام مختلف سال و در مناطق محروم کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند در مناطق زلزله‌زده برپا شدند.

سردار شریف با بیان اینکه سومین کار مهم سپاه تلاش برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی و جاده‌هایی بود که بر اثر زلزله مسدود شده بود، گفت: قرارگاه سازندگی سپاه با تعداد زیادی ماشین‌آلات و دستگاه‌های مهندسی فرآیند بازگشایی راه‌های مواصلاتی را در دستور کار قرار داد. فرماندهی کل سپاه نیز روز دوم وقوع زلزله در مناطق زلزله‌زده حضور یافت و با دستور سرلشکر جعفری امکانات موردنیاز نظیر چادر و مواد غذایی از 6 استان همجوار به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه براساس قانون اسکان موقت و دائم زلزله‌زدگان وظیفه دولت است و به بنیاد مسکن سپرده شده است، گفت: در جریان زلزله ورزقان تجربه خوبی از همکاری موثر سپاه با بنیاد مسکن به‌دست آمد به‌صورتی که سبب ساخت 7000 واحد مسکونی برای مردم و 12000 واحد نگهداری برای دام‌ها شد.

وی بیان کرد: در زلزله کرمانشاه سپاه در راستای همکاری و توافق با بنیاد مسکن از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌(ص) استفاده می‌کند و به 31 سپاه استانی نیز ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت‌های موجود بازسازی روستاهای زلزله‌زده را بر‌عهده بگیرند. هر سپاه استانی بازسازی 2 تا 7 روستای زلزله‌زده را با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی بر‌عهده گرفته و زیرساخت‌ها نیز توسط قرار‌گاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌(ص) تامین می‌شوند.

سردار شریف با اشاره به اعتماد مردم و مسئولان به نوع مدیریت و توانمندی سپاه که برآمده از تجربیات این نهاد در دفاع‌مقدس است، گفت: با وجود اینکه تهیه و ساخت کانکس با توجه به حجم بالای نیاز مناطق زلزله‌زده و پراکندگی جغرافیای مناطق آسیب‌دیده کار بسیار سختی است، اما سردار عبداللهی فرمانده قرار‌گاه خاتم‌الانبیا(ص) پس از حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده قول داد کارگاه ویژه‌ای را برای تولید کانکس تجهیز کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این کارگاه از تولید روزانه 100 کانکس تا پایان هفته به تولید روزانه 400 کانکس می‌رسد، گفت: روزانه تا 150 کانکس از تهران به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شوند که پس از آماده‌سازی زیرساخت‌ها در مناطق زلزله‌زده نصب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سپاه تا پایان اسکان دائم زلزله‌زدگان در کنار مردم است، گفت: زمان مورد نیاز برای اسکان دائم یک سال اعلام شده است اما امیدواریم همچون زلزله ورزقان با همکاری سایر دستگاه‌ها سپاه تعهد خود را بسیار زود‌تر از زمان اعلام شده به پایان برساند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: همچنین سپاه فجر استان فارس بازسازی 7 روستای زلزله‌زده غرب کشور را بر‌‌عهده گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید