خطر ترور در هر زمان و هر مکانی در آلمان همچنان بالاست

    کد خبر :159216

وزیر کشور آلمان در عین حال که خطر ترور در کشورش را در هر زمان و هر مکانی بالا دانست از شهروندان خود خواست از این خطر نترسند و از بازارچه‌های کریسمس در برلین بازدید کنند.

“توماس دمایزیر”، وزیر کشور آلمان در آستانه سالگرد حمله به بازارچه کریسمسی در برلین در گفت و گو با نشریه بیلد آلمان در عین خطراتی که وجود دارد از شهروندان آلمانی خواست که از بازارچه های کریسمس بازدید کنند.

وی تاکید کرد که شهروندان باید دقیق و متوجه و البته نه با ترس عمل کنند. بازارهای کریسمس بخشی از زندگی و فرهنگ ما است.

دمایزیر با اشاره به اقدامات امنیتی که در نظر گرفته شده، شرایط امروز بازارچه های کریسمس را بهتر از سال های قبل ارزیابی کرده و در عین حال گفت که خطر ترور در هر زمان و هر مکانی در آلمان بسیار بالا است.

بسیاری از بازارچه های کریسمس از امروز دوشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی در آلمان گشوده شدند. بازارچه کریسمس برلین نیز از امروز افتتاح شد. در یک حمله با کامیون به بازارچه کریسمسی در برلین که در 19 دسامبر سال گذشته انجام شد 12 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

حدود یک سال بعد از حملات تروریستی به بازارچه کریسمسی در برلین وزیر کشور آلمان همچنان هیچ دلیلی برای کاهش نگرانی ها درباره این مسئله در کشورش ندانسته و خطر حملات تروریستی در آلمان را همچنان بالا ارزیابی کرده است.

سازمان های امنیتی در آلمان تلاش زیادی می کنند تا از حملات تروریستی در کشور جلوگیری کنند و تا حدی موفق بوده اند، اما این خطر همچنان وجود دارد.

روزنامه دی ولت آلمان چندی پیش در گزارشی نوشت که ، برلین می خواهد برای مقابله موثر با خطر ترور، اداره فدرال پلیس جنایی خود را بازسازی و گسترش دهد. قرار است که بخش جدید ضد تروریستی مستقر در برلین در این اداره راه اندازی شود.

بر اساس طرحی که رئیس اداره فدرال جنایی آلمان ارائه داده است حدود هزار جایگاه جدید در این بخش ضد تروریستی باید ایجاد شود. همچنین قرار است واحدهایی برای تحقیقات خارجی وجود داشته باشد تا درباه جهادی هایی که به مناطق بحرانی سفر می کنند تحقیق کنند.

همچنین یک واحد ارزیابی و پردازش برای عناصر خطر باید در آینده در این بخش جدید اداره فدرال پلیس جنایی آلمان راه اندازی شود.

“توماس دمایزیر”، وزیر کشور آلمان چندی پیش نیز در گفت و گو با پایگاه خبری RND آلمان درباره وقوع حملات تروریستی بیشتر در آلمان هشدار داد.

به گزارش تسنیم،وی در این باره گفت که حدود یک سال بعد از حمله تروریستی به بازارچه کریسمس در برلین شرایط امنیتی در آلمان همچون گذشته بحرانی و خطر حملات تروریستی همچنان بالا است. وی در عین حال این را مسئله تلخی دانست که جلوگیری کامل از حملات تروریستی در آلمان ممکن نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید