تست آف‌رود داچیا داستر 2018

  • خودرو
  • دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۸:۰۰
    کد خبر :159189

نسل دوم شاسی‌بلند اقتصادی داچیا داستر، با طراحی جدید و تغییرات کم در کابین به‌زودی در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

مدل ۲۰۱۸ داچیا داستر که در واقع، بیشتر یک فیس‌لیفت است تا یک نسل جدید، با ارائه‌ی ویژگی‌های جدید همچنان یک شاسی‌بلند خوش‌قیمت خواهد بود. شرکت رومانیایی داچیا که به‌عنوان زیرمجموعه‌ی رنو فعالیت می‌کند، تصاویر و جزئیات جدیدی از شاسی‌بلند مدل داستر ۲۰۱۸ منتشر کرده است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات داستر ۲۰۱۸، عایق‌بندی بهتر آن است که این مورد با استفاده بیشتر از متریال عایق صدا در کابین و زیر کاپوت به دست آمده است. علاوه بر این، شیارها و دریچه‌های مختلف داستر فشرده‌تر و شیشه‌ی جلو ۰.۳۵ میلی‌متر ضخیم‌تر شده است. به لطف جایگاه پایین‌تر پیشرانه و جلوبندی مستحکم‌تر، سواری داستر جدید بهتر و لرزش‌ها و صداهای اضافه‌ی کابین کمتر شده است. از دیگر تغییرات داستر جدید، باید به سیستم صوتی بهتر و بلند‌گوهای موجود در درب‌ها اشاره کرد؛ در نسخه‌های گران‌تر داستر ۲۰۱۸، روی داشبورد توویتر نصب شده است. تغییر مهم دیگر، سیستم فرمان برقی بهتر است که چرخاندن آن را تا ۳۵ درصد راحت‌تر می‌‍کند؛ این مورد به‌خصوص در هنگام پارک کردن بسیار مفید خواهد بود.

داستر جدید برای سهولت پارک کردن، به چهار دوربین در جلو، عقب و طرفین مجهز است. در نسخه‌های گران‌تر داستر ۲۰۱۸، سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless entry)، کنترل کمکی در شیب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و نمایشگر 4×4 در دسترس است. در بخش تجهیزات ایمنی، می‌توان به کیسه‌های هوای جانبی، سیستم هشداردهنده‌ی نقاط کور، پشت‌سری‌های بزرگ‌تر و ضخیم‌تر در جلو، آینه‌های بغل بزرگ‌تر، روشنایی خودکار چراغ‌ها، سیستم محدودکننده‌ی سرعت و سیستم یادآوری بستن کمربندهای ایمنی عقب اشاره کرد. کاپوت و سپرهای جلو به‌منظور جذب انرژی در هنگام برخورد با عابر پیاده بازطراحی و شاسی نیز به‌منظور محافظت بهتر از سرنشینان، مستحکم‌تر شده است

داستر جدید با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی SCe 115 و توربوشارژ TCe 125 به همراه آپشن سیستم چهار چرخ محرک و جعبه‌دنده‌ی دستی عرضه خواهد شد. پیشرانه‌ی dCi 90 دیزل محور‌جلو است؛ اما برای مدل dCi 110 سیستم تمام چرخ محرک و جعبه‌دنده‌ی خودکار EDC در دسترس است. مدل SCe 115 در برخی کشورها به سیستم سوخت‌رسانی گاز مایع (LPG) مجهز خواهد بود.

سیستم سرگرمی و اطلاعاتی تغییر نکرده، اما طراحی دیگر بخش‌های کابین مدرن‌تر شده است. نمایشگر لمسی جدید، در زمانی نامعلوم در سال ۲۰۱۸ به داستر اضافه می‌شود. داچیا داستر ۲۰۱۸ در چند ماه آینده در بازار اروپا عرضه خواهد شد؛ اما رنو داستر چند وقت پیش با کمی تغییر در طراحی بدنه و کابین برای بازار آمریکای جنوبی رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید