زیمبابوه در انتظار کابینه رئیس جمهوری جدید

    کد خبر :159085

انتظار می‌رود رئیس جمهور جدید زیمبابوه کابینه خود را در چند روز آینده اعلام کند. اکنون همگان منتظر هستند که ببینند آیا نام‌های دوره‌های گذشته و متحدان رابرت موگابه، رییس‌جمهور عزل شده این کشور بار دیگر در کابینه جای خواهند گرفت و یا چهره‌های جدیدی در کابینه حضور خواهند داشت.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مسایل مهم، انتخاب وزیر دارایی است که جایگزین ایگناتیوس چومبو می‌شود که در حال حاضر به عنوان یکی از متحدان موگابه با اتهامات فساد مواجه شده است.

وزیر دارایی سابق زیمبابوه در دولت رابرت موگابه در جریان اقدام چند روز پیش ارتش این کشور در به دست گرفتن قدرت و کنار گذاشتن موگابه، بازداشت شد.

چومبو روز یکشنبه گذشته از حزب حاکم زانو – پی اف نیز اخراج شد.

امرسون منانگاگوا، رییس جمهور زیمبابوه پس از به قدرت رسیدن اعلام کرد که اقتصاد ویران شده زیمبابوه را بازسازی کرده و به تمام شهروندان این کشور خدمت رسانی خواهد کرد.

برخی متعجب هستند که آیا مردی که دهه‌ها برای موگابه وفادارانه خدمت کرده است، می‌تواند تغییراتی در سیستم حاکم که به سواستفاده‌های حقوق بشری و همچنین اجرای سیاست‌های فاجعه‌بار اقتصادی متهم است، ایجاد کند یا نه.

در همین راستا تندای بیتی، وزیر پیشین دارایی زیمبابوه و رهبر اپوزیسیون این کشور اعلام کرد که دولت جدید نشان خواهد داد که آیا شرایط وضعیت موجود را ادامه خواهیم داد و یا گذشته را پاک خواهیم کرد. ما نیاز به ایجاد یک دولت پایدار داریم. این یک انتخاب ساده است.

منانگاگوا، رئیس‌جمهور جدید زیمبابوه و معاون سابق موگابه در روزهای گذشته مراسم تحلیف را به جا آورد. وی از شهروندان کشورش خواسته که دست به هیچ گونه تلافی و انتقامی نزنند.

موگابه سرانجام پس از ۳۷ سال حکومت در جریان کودتای نرم ارتش عزل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید