سعید مرتضوی به ۲ سال حبس قطعی محکوم شد / حکم اولیه پنج سال بود

    کد خبر :158690

شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران سعید مرتضوی را به اتهام معاونت در قتل مرحوم روح‌الامینی یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک به ۲ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش انتخاب؛ میرمجید طاهری وکیل مدافع اولیای دم مرحوم روح‌الامینی با اعلام این خبر گفت که حکم دادگاه امروز (یکشنبه 5 آذر) از طریق پیامک ابلاغ شده است.

این وکیل دادگستری که با تسنیم گفتگو می کرد، افزود: دادگاه تجدید نظر مرتضوی را با یک درجه تخفیف به 2 سال حبس در ارتباط با اتهام معاونت در قتل محکوم کرده و این حکم قطعی است.

در همین حال، میرمجید طاهری وکیل خانواده روح الامینی گفت: حکم سعید مرتضوی پنج سال بوده و با یک درجه تخفیف به دو سال زندان محکوم شده است.

وکیل اولیای دم رو‌ح‌الامینی درباره علت یک درجه تخفیف به اعتماد گفت: قاضی دادگاه این اختیار را دارد که در شرایط خاص برای متهم درجه تخفیف قائل شود که در این مورد هم برای متهم یک درجه تخفیف قائل شده و پنج سال حکم او به دو سال تقلیل پیدا کرده است.

او این تصمیم قاضی را به دلیل ابراز ندامت مرتضوی اعلام کرد.

طاهری همچنین درباره پرونده تامین اجتماعی که همزمان با پرونده کهریزک بررسی شده می‌گوید که برای این پرونده هم حکم صادر شده، اما محکومیت تنها برای پرونده کهریزک بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید