دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در تالاب گمیشان

    کد خبر :158655

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های بندرترکمن و گمیشان از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در تالاب بین المللی گمیشان خبر داد و گفت: از این متخلفان لاشه سه پرنده وحشی آبزی و دو قبضه سلاح شکاری کشف شد.

علی بیانی اظهار کرد: این متخلفان که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت تندرو وارد مناطق شکار و صید ممنوع تالاب گمیشان شده بودند، با تلاش محیط بانان دستگیر شدند.

به گفته وی پرندگان شکار شده شامل دو قطعه مرغابی و یک قطعه غاز پیشانی سفید کوچک از گونه های حمایت شده و در معرض خطر انقراض در جهان است.

بیانی گفت: دو قطار فشنگ (حمایل حمل فشنگ ) و یک دستگاه موتورسیکلت تریل نیز از متخلفان کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به استناد نامه صادر شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان در همه استان ها ممنوع شده است.

بیماری آنفلوانزای پرندگان HPAI) Highly Pathogenic Avian Influenza) به وسیله ویروس آنفلوانزای A تیپ H5 N1 و H7 و احتمالا سایر موارد در جمعیت حیوانات بخصوص ماکیان ایجاد می شود و می‌تواند به انسان منتقل شود.

این ویروس انسان را آلوده کرده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا می شود و حتی این توانایی را دارد که خود را با انسان تطبیق داده و به عنوان یک عامل بالقوه بیماریزا برای انسان مطرح شود و یا با سایر ویروس های آنفلوانزای انسانی ترکیب شده و موجب پدیدار شدن یک عامل بیماریزای جدید ‌شود.

گمیشان در شمال غرب گلستان واقع است، تالاب بین المللی گمیشان در حوزه این شهرستان قرار دارد و آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه است که پرندگان زیادی در سطح بیش از 20 هزار هکتار آن زیست می کنند.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید