مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

استفاده سالانه 7میلیون نفر روز از اردوهای دانش‌آموزی/حرکت اتوبوس‌ها به شرط ارسال “کد حرکت”

    کد خبر :158601

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استفاده سالانه هفت میلیون نفر روز از اردوهای دانش آموزی و راه‌اندازی مرکز کنترل اردوهای دانش آموزی گفت: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا طی روزهای آینده حرکت اتوبوس‌ها به ارسال “کد حرکت” از مرکز به سرپرستان اردو، منوط شود که به نوعی مجوز نهایی اردو است.

علی رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی اظهار کرد: با توجه به حجم اردوهای دانش‌آموزی و ضرورت برقراری امنیت کامل در حین اعزام به سفرها مرکز کنترل اردوهای دانش آموزی در مهرماه جاری راه‌اندازی شد.

وی افزود: سالانه هفت میلیون نفر روز از اردوها استفاده می‌کنند و راه‌اندازی چنین مرکزی نیاز جدی آموزش و پرورش بود. بر این اساس امکان رصد اردوها و پالایش اطلاعات به دست آمده فراهم شده است. ما می‌توانیم از طریق این سامانه مسیر حرکت اتوبوس‌ها را رصد کرده و اطلاعاتی از جمله اینکه ظرفیت کدام استان‌ها برای اردوها بیشتر و کدام کمتر است را احصاء کنیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود این سامانه از دلمشغولی و نگرانی خانواده‌ها نیز می‌کاهد گفت: از آنجا که مرکزی حرفه‌ای و جدی مسیر حرکت اتوبوس‌ها را رصد می‌کند دلمشغولی خانواده‌ها نسبت به حضور فرزندشان در سفرها کاهش می‌یابد.

رمضانی با اشاره به استفاده از ظرف سایر نهادها و وزارتخانه‌ها از جمله هواشناسی و پلیس راهور در این مرکز گفت: در گذشته نمی‌توانستیم بر روند حرکت اتوبوس‌ها نظارت کنیم. یکی از نکات مهم در دستورالعمل جدید اردویی ممنوعیت حرکت اتوبوس‌ها از ساعت 23 به بعد است، مگر در شرایط خاص که اتوبوس به مقصد نزدیک باشد و با هماهنگی مسئولان اردویی حرکتش تا ساعت 24 هم ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر اکنون از طریق سامانه دریابیم اتوبوسی مشغول حرکت بعد از ساعت 23 است سریعا دستور توقف اش را صادر می‌کنیم. طبق اطلاعات مرکز ایمنی راه‌ها بیشترین تصادفات جاده‌ای طی ساعات 2 تا 4 صبح رخ می دهد و متاسفانه میزان آسیب‌های اردوها و حرکت‌های دسته جمعی بیشتر از سفرهای شخصی است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هرچند بیتوته شبانه هزینه‌های آموزش و پرروش را بیشتر می‌کند اما در قبال ایمنی بچه‌ها هیچ است تاکید کرد: دغدغه ما سلامت دانش آموزان در حین سفر و سپس استفاده با نشاط از فضاهای اردویی است.

رمضانی افزود: برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا طی روزهای آینده حرکت اتوبوس‌ها به ارسال “کد حرکت” از مرکز به سرپرستان اردو منوط شود که به نوعی مجوز نهایی اردو است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید