اوضاع نگران کننده 700 مدرسه در تهران

    کد خبر :158294

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فرسوده بودن بیش از ۷۰۰ مدرسه در شهر تهران اظهارکرد: مدارسی که در بافت فرسوده واقع شده اند حتی توان مقابله با طوفان را نیز نداشته و مشخص نیست که اگر زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد، چه بر سر این مدارس خواهد آمد.

خبرگزاری میزان: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: وضعیت برخی از مدارس شهر تهران که در بافت فرسوده بنا شده اند بحرانی است و دیوار‌های 700 مدرسه تهران حتی توان مقابله با یک طوفان را نیز ندارند.

عباسعلی باقری گفت: سال 94 و در طوفان شدیدی که در سطح شهر تهران رخ داد، شاهد بودیم که دیوار برخی از مدارس پایتخت ریزش کرد و شیروانی تعدادی از مدارس به طور کامل کنده شد.

وی افزود: اکنون نیز تعداد قابل توجهی مدرسه در شهر تهران وجود دارد که نا ایمن بوده و حتی خطراتی را برای دانش آموزان به همراه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فرسوده بودن بیش از 700 مدرسه در شهر تهران اظهارکرد: مدارسی که در بافت فرسوده واقع شده اند حتی توان مقابله با طوفان را نیز نداشته و مشخص نیست که اگر زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد، چه بر سر این مدارس خواهد آمد.

باقری با انتقاد از وسعت برخی از مدارس در شهر تهران خاطرنشان کرد: برخی از مدارس فعال در شهر تهران وسعت لازم برای یک مدرسه را نداشته و دانش آموزان نمی‌توانند در ایامی مانند زنگ‌های تفریح از امکانات مدارس به خوبی بهره‌مند شوند.

وی مقاوم سازی فضا‌های آموزشی در شهر تهران را یک الزام دانست و تاکید کرد: بدون شک مقاوم سازی فضا‌های آموزشی شهر تهران الزامی است و در این راستا انتظار داریم شهرداری تهران نیز همکاری لازم را با وزارت آموزش و پرورش داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید