تغییر در آزمون وسع بیمه سلامت باید به تصویب دولت برسد

    کد خبر :157782

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در آزمون وسع بیمه سلامت باید در هیات دولت مطرح شود، گفت: نیازی به ورود مجلس نیست.
حیدرعلی عابدی در واکنش به اظهارات مدیرعامل بیمه سلامت مبنی بر اینکه آزمون وسع فعلی برای بیمه شدن رایگان مناسب نیست، افزود: اگر در آزمون وسع اشکالی وجود دارد، مسئولان سازمان های بیمه گر باید پیشنهادات خود را در هیات دولت برای هرگونه تغییر ارائه کنند؛ اما از آنجا که مردم از هرگونه مسئله شبهناکی پرهیزمی کنند؛ بعید است که مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش مشکلات می توان از فرم های خود اظهاری استفاده کرد، ادامه داد: به طورحتم اگر از این فرم استفاده شود، بسیاری از مشکلات کاهش پیدا می کند؛ البته باید درصدی از فرم های خود اظهاری را به صورت تصادفی، شناسایی و مورد مطالعه دقیق قرار دهند؛ تا در صورت تخلف با افراد طبق قانون برخورد شود.

عابدی با بیان انیکه فرم خوداظهاری درحال حاضر وجود ندارد، تصریح کرد: اگر فردی در حال حاضر بخواهد از بیمه رایگان سلامت استفاده کند، هیچ اطلاعی از اینکه آیا واجد شرایط استفاده از این بیمه است یا خیر، ندارد. بنابراین، اگر ملاک استفاده از این بیمه مشخص شود، افراد با دارا بودن وسع و بضاعت کافی خواهان استفاده از دفترچه بیمه سلامت نمی شوند؛ ضمن اینکه باید به جای قانون همه و یا هیچ، استفاده از این بیمه را به نوعی درصد بندی کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای فردی به یک میزان درآمد ۹۰ درصد هزینه های درمانی و برای فردی دیگر با درآمدی دیگر ۵۰ درصد هزینه ها تامین شود، بنابراین باید افراد در استفاده از این بیمه دسته بندی شوند. نمی توان برای عده ای این بیمه را در نظرگرفت و برخی افراد را از این بیمه به طور کامل محروم کرد. از این رو برای تعیین ملاک و معیار مشخص با هدف استفاده از بیمه پایه سلامت باید مسئولان سازمان های بیمه گر پیشنهادات را به دولت ارائه کنند.

به گزارش مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بیمه سلامت باید افراد توانمند و بی بضاعت را در دریافت این بیمه مشخص کند، گفت: نیازی به ورود مجلس نیست و بیمه سلامت باید پیشنهادات را در راستای اصلاح امور به دولت ارائه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید